Wat is zoeter, pepsicola of Coca Cola?

Qua sacharoseniveau per 100ml

Bij de Regular Coca Cola en de Normale Pepsi, maar bonuspunten als je de light versie meeneemt

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Antwoorden (9)

Pepsi cola.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt er vanaf of je light of regular drinkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Coca Cola dus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oorspronkelijk was Pepsi zoeter dan Coca Cola (CC). Heb zelf de eind jaren tachtig bekende "pepsiproef" gedaan, waar je dat zelf kon proeven.

Veel mensen vonden de zoetere smaak van Pepsi te verkiezen boven CC. Daarom paste CC de formule rond 1985 aan. Helaas voor de firma kwamen de CC-fans hiertegen in opstand. Daarna werd Coke-classic geïntroduceerd: de oude, minder zoete formule.

Samenvattend is het antwoord op je vraag dus: Pepsi is zoeter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pepsi is zoeter. Bah, smerig zoet gewoon
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Coco cola heeft een hoger suiker gehalte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De standaard (!) Coca en de standaard (!) Pepsi ontlopen mekander niet zo veel. Beter breid je je vraag wat uit.