Waarom wordt sterke drank bij een slijterij in papier gewikkeld voor het wordt meegegeven?

Is er een wettelijke verplichting (geweest)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
7K
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Het eerder gegeven antwoord van RonRon klopt. (Overigens mag je het papiertje ook gewoon weigeren - scheelt weer verpakkingsmateriaal, en van mij mag iedereen zien wat ik koop (totdat ik het discreet in mijn fietstas stop...)

Het beste antwoord

Ik denk dat het nog komt uit het verleden. Je liet niet zien dat je drank kocht dus deed de slijter het in een papier
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat papiertje is er omdat het glas is, dus breekbaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat is dan het verschil met een fles wijn die je in de supermarkt koopt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja goeie, ws omdat er in een slijterij alleen maar glas is en in de supermarkt niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je het papier wel eens hebt gezien, maar dit is nog dunner dan een vloeitje, dus dit zal niet veel helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat erom dat er iedergeval iets tussen zit, in de xenos gebruiken ze ook zulke dunne papiertjes voor breekbare spullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dan gaat het om porselein of zo zodat er geen kleine schilfertjes af spatten. Zo'n dun papiertje maakt echt niks uit als je de fles laat vallen hoor.
Dat is om het breken van de fles te voorkomen.
Anders is het eerder op dan je lief is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de discretie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mocht er in vroegerdagen op straat gedronken worden uit zo'n in papier gewikkelde fles. Zou me niets verbazen als die wet nog van kracht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie je in amerikaanse films wel vaak, maar of dat in NL ook zo is?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
In Nederland geldt dat niet.