Wat is de kostprijs van koffie?

ik vraag mij al tijden af wat nu ongeveer de kostprijs is van een bakkie automaten koffie bij de pomp. Bij de meeste tankstations betaal je al 1,20 voor een bakkie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.7K

Het beste antwoord

Prijs kopje koffie:

Koffie 9 tot 11 cent
Koekje 4 tot 16 cent
Afschrijving machine 3 tot 5 cent
Onderhoud machine 3 tot 5 cent
Cupje melk 1 cent (niet-gebruik meegerekend -
inkoop is 4 cent)
Suiker 1 cent
Overige kosten 10 tot 20 cent

Heb je alleen maar koffie, dan is de kostprijs 15-21 cent, neem je er een koekje, melk en suiker bij, dan kom je uit op 30-40 cent per kopje.

Maar ook arbeidstijd om de koffie te bereiden en op de juiste locatie te krijgen, de tijd die nodig is om de machine te reinigen, verspilde koffie, onderhoudskosten, de financieringskosten, koffiefilters en andere elementen van de kostprijs die niet direct zichtbaar zijn, bepalen de kostprijs.
Het kan dus ook boven die 30-40 cent uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

30-40 cent per bakkie leut.

http://www.horecaentree.nl/upload/pdf/Niet%20bezuinigen%20op%20kwaliteit_Meer%20halen%20uit%20koffie.pdf