Kun je thee mixen met een alcoholische drank tot een lekker geheel?

Er zijn legio combinaties met koffie en alcohol, maar van thee ken ik geen enkele alcoholische mix. Natuurlijk kun je van alles in je thee gooien, maar zijn er combinaties die het drinken waard zijn?

13 jaar geleden
in: Dranken
27.1K

Het beste antwoord

Jazeker! Ik maak regelmatig cocktails, sangria's of bowl met thee als basis. Ik gebruik dan wel verse kruidenthee, omdat de smaak dan het beste uitkomt.
Mijn favo heeft geen naam want dit is een eigen bedenksel en lekker fris:
Witte Sangria- Zet een pot thee van verse citroenverbena en munt en laat deze afkoelen tot 'heel koud'. Doe er wat goedkope witte bubbelwijn bij (half wijn/half thee) en een scheut sinaasappel- of mandarijnlikeur en een handvol verse vruchten in stukjes. Voor de garnering is het leuk om een eetbare bloemtak in het glas te doen, denk aan een (ananas of appel)salie of munt.
Proost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Eigen bedenksel vind ik het leukst en ook de link met sangria, want dat is mijn favoriet de laatste tijd. Jouw thee-sangria ga ik binnenkort eens maken, alleen vraag ik me af waar ik citroenverbena kan kopen. Het is een kruid zag ik, maar is me niet bekend. Dank!

Andere antwoorden (8)

ik neem in de winter als het koud is wel eens een mok gewone thee met een jonge borrel er in.
lekker, en reken maar dat je snel weer warm bent! :)
13 jaar geleden
Ook een scheutje Stroh-rum is heerlijk, als je binnenkomt uit de kou, bekend bij iedere skiër.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Das waar, de Jägerthee natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 'Jaga-tee' gaat nog meer : ook obstler, en een scheutje rode wijn...om die reden is meestal de 4e jagatee gratis, tenminste in de hut hoog op de berg waar ik al de nodige keren met héle flexibele knieën (lees : als een balletje...) in het donker naar beneden ben gegleden (was geen skiën meer te noemen...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Een echte 'Cuba-ijsthee' is niet te versmaden.....

1-2 stukken verse ananas
4 cl. rum
IJskoude sterke thee om aan te vullen
eventueel 1-2 ijsblokjes

Doe de stukken ananas in een schaal en giet de rum erover. Dek dit af en laat het 30 minuten staan. Doe het in een hoog glas over en vul het met de ijskoude thee aan. Doe er 1-2 ijsblokjes bij om het extra koud te krijgen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee met Amaretto vindt ik een lekkere combinatie. En een paar bitterkoekjes erbij...... jummie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit eens bij een kennis een thecocktail geproefd en die was zo lekker da zelfs mijn man zo wel thee lust (en hij haat thee, is een koffieleut) Is ook erg leuk om te zien met en paar vriendinnen op de 'thee'.

Je neemt een stevig vuurvast glas en doet hierin wat fijne suiker, sinaasappelsap en geurige jasmijnthee. Dan doe je wat cognac in een pollepel of pannetje, verwarmt dit even en steekt hem aan.(even een lucifer boven de damp houden, dus niet te lang wachten. Als je dit nu bij de thee giet, krijg je een blauwe straal en dat ziet er vooral als het iets donker is erg leuk uit en hij smaakt heerlijk, is echt verwarmend!

Ook lekker; 20 ml. amaretto en 20 ml. Grand marnier aanvullen met English breakfast tea blend. Garneren met een citroenschijfje. Dit is een warme cocktail.

of;35 ml. wodka, 15 ml.citroenwodka, 15 ml. honing,15 ml. perziklikeur opvullen met 60 ml. Earl Grey tea. Alles doorroeren met veel ijs en dan door een zeef in een longdrinkglas gieten met ijsschilfers. Garneer met een gekruld reepje citroenschil.Dit is een koude cocktail.
amc
13 jaar geleden
Voor als je bevroren bent, thee met jägermeister.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Rusland wordt wel thee met een scheut rum gedronken.
Dat helpt om warm te worden als je door de kou bent gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jägertee (niet te verwarren met thee met Jägermeister) is ook lekker! Vaak verkrijgbaar op de piste in de sneeuw dus echt een lekker winterdrankje!

Kijk voor een recept maar eens op deze site: http://www.kookotheek.com/warme_drankjes/jagertee.htm