Dat komt omdat ze de smaak aanpassen per land en soms per regio.

Dit om in te spelen op de cultuur in een land of bepaalde gangbare smaak.

Dit gebeurd ook bij Mcdonalds, een McKroket vind je niet in Amerika en in Nederland vind je geen Drink refill till you die (beker kopen en daarna zovaak aanvullen als je wilt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat fanta verschil heb ik ook gemerkt in Duitsland. De Nederlandse fanta smaakt 'frisser', en minder naar limonade. Ik denk dat ze dit bewust doen omdat verschillende bevolkingen van verschillende smaken houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag moet eigenlijk zijn :
"Waarom smaakt Fanta bij ons anders dan in Duitsland."
zie de onderstaande link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In haar vraagt geeft ze niet aan dat Fanta in Nederland is ontstaan, dus klopt de formulering 'waarom smaakt het in een ander land anders dan in Nederland' wel.
ze hebben daar ook hele andere smaken Fanta...veel meer dan in Nederland...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wij in Nederland de frisdrank zoeter willen hebben.
Niet alleen de Fanta smaakt anders, ook de (coca) cola smaakt anders.

Drink op mijn werk in nederland, nederlandse cola en thuis in duitsland duitse cola en je proeft echt een verschil!