Exploderende colafles

Wanneer ik 3 mentos snoepjes aan een touwtje rijg, de onder kant van het touwtje bind ik zo, dat de snoepjes niet van het touw glijdt. vervolgens gebruik ik een speld om het touwtje vanuit de binnenkant van een colaDop omhoog vast te maken om ervoor te zorgen dat de snoepjes aan de onderkant van de dop vast blijven zitten.
Vervolgens draai ik de dop op de fles dicht met secondelijm, en gooi vervolgens de fles ver weg..

wat kan er dan gebeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Het beste antwoord

ik denk dat je voor de fles te ontploffen
meer nodig hebt dan 3mentos.
en het moeten ook drop mentos zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vermoedelijk niets. Ik denk dat 3 mentos niet genoeg is. Ergste geval ontploft de fles, maar dat is niet erg schokkend. Houd wel afstand ;-)
Op youtube zijn er filmpjes waar mensen een dergelijke fles keihard op de grond gooien.
Als je jong bent zou ik eens vragen of je ouders willen assisteren bij zo'n experiment....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola en mentos zorgen samen voor een reactie in de fles.
Wanneer je een hele rol mentos in een open fles cola doet, dan spuit het er allemaal uit. (zelf meegemaakt).

Ik weet niet of dat effect hetzelfde is met een dichte dop en 3 mentossnoepjes. Maar ik denk dat je alsnog een kans hebt dat de dop eraf "vliegt" en de cola eruit spuit. Of dat ook echt gebeurt, hangt af van de grote van de reactie die in de colafles plaatsvindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De fles spat uit elkaar. Maar dat doet ie ook zonder Mentos.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die min?