Ik heb nog een William lawson fles (whiskey) ik vroeg me af waar ik dit het beste mee kan mixen

graag andere dingen dan cola

en is het misschien ook geschikt als puur drinken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.9K

Het beste antwoord

niet mixen,doe het in een whiskeyglas en neem het glas in de hand met de voet door je middel - en ringvinger zodat de voet aan de buitenkant van de hand zit en het glas aan de binnenkant van je hand komt en draai dan rustig het glas heen en weer dan neemt het je lichaamswarmte aan en is klaar om gedronken te worden.
geen ijs klonten oid toevoegen het moet je lichaamstemperatuur krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whiskeyglazen met een voet? Ben je niet in de war met cognacglazen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt wel een beetje wat je zegt maar aan een officieel whiskeyglas zit geen voet.
dus torpederen we het cognac glas tot whiskeyglas.
het gaat uiteindelijk om de inhoud.
rose
13 jaar geleden
Ik gebruik voor whisky meestal nosing & tasting glazen, meestal met een dekseltje, daar zit ook een voetje aan. Maar ik neem ook wel eens een cognacglas, daarin komt de whisky ook goed tot z'n recht. Tumblers gebruik ik al jaren niet meer, net als ijs. Uitzondering is Tullamore Dew, die drink ik ook graag zo uit de fles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK heb dit gedaan en was erg lekker

Andere antwoorden (7)

Via deze link
http://www.whisky.nl/mixndrink.php?merk=Golden+gate
kom je op een pagina met een boel recepten voor cocktails met whiskey.

De wiskey puur drinken of on the rocks is natuurlijk ook een mogelijkheid.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Best lekker, met een blokje ijs en een scheutje sodawater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarmee je het ook eens zou kunnen mixen is met 'Ginger-ale' van Schweppes. Dat is een frisdrank op basis van gember. Ik vind het zelf een erg lekkere combi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me uitermate geschikt voor een heerlijke irish coffee.
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Irish Coffee, met schotse wiskey?
Rieneke1
13 jaar geleden
ja hoor, net zo makkelijk, mmmmmm ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut, heerlijk! +
Heerlijk zo`n Schotse Whiskey! Ze zijn op eikenhouten sherryvaten gerijpt en dat geeft ze een 'warme smaak', ik weet niet hoe ik het anders omschrijven moet.
Het beste is ( voor jou misschien niet het lekkerste) maar whiskey liefhebbers zullen dit beamen, om de Whiskey puur uit een tumbler ( stevig glas dat niet te hoog, smal of rond is en dat je stevig in je hand kunt nemen) te drinken en dan eerst de geur tot je te nemen en dan de smaak. Af en toe even rond te zwenken, weer ruiken en proeven. Als je minder aandacht voor de whiskey hebt en alleen de smaak belangrijk voor je is, kan je er wat water bij doen, maar niet uit de kraan of met koolzuur. Dan komt er weer een bijsmaak bij vanwege de zouten, chloride etc. Ijs is al helemaal uit den boze als het je om de whiskey te doen is,
het kan wel verfrissend zijn, maar vervlakt de geur en het aroma.

Wat erg lekker is ; de beroemde Whiskey Sour!

45 ml. Schotse whiskey,
30 ml. citroensap,
15 ml.suikersiroop.
Schenk alles ineen shaker en doe er wat ijsblokjes bij.
Schud alles door elkaar, schenk in een tumbler en garneer met een citroenschilletje.

Suikersiroop maak je zo; Breng 1 kopje suiker en 1 kopje water samen aan de kook en laat het pruttelen tot de suiker helemaal is opgelost Laat afkoelen en bewaar in de koelkast. Als het je teveel werk is kan je ook poedersuiker in de shaker doen, maar de helderheid is dan wat minder.

Ook de Old-fashioned is bekend;

Doordrenk een suikerklontje met angostura en leg het in een tumbler. Vul het glas voor een kwart met spuitwater en doe er wat ijsblokjes in. Schenk de whiskey erbij en garneer met een schijfje sinaasappel en 1 schijfje citroen.

De toevoeging van coca-cola, (spuit) water, ginger ale en zelfs tonic is een populaire trend, maar een echte whiskey liefhebber zal zich altijd afvragen;" Waarom drink je überhaupt nog whiskey als je het nodig vindt de smaak te maskeren"?
amc
13 jaar geleden
Je kunt het ook goed in gerechten gebruiken, bijvoorbeeld een stoofpot van kip of tofu met whiskey, ui en rozijnen, beetje zout en peper. Of allerlei sausjes die je met whiskey wat extra 'spice' geeft.