Hoeveel en wat voor drankjes moet ik inslaan voor feest van 100 personen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.7K

Het beste antwoord

Spreek inderdaad met de leverancier af dat je onaangebroken kratten en flessen kunt retourneren.

Hou het verder simpel: bier en rode en witte wijn en rose. Verder een aantal soorten frisdrank: cola, jus d'orange en bronwater. Dat is genoeg. Ga niet proberen een hele bar aan te leggen, want hoe meer keus, deste meer verschillende flessen er open gaan, puur omdat men het wel even wil proberen. Is het er niet, dan mist men het vaak ook niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar soorten sterk wordt meestal wel gewaardeerd.
(ligt een beetje aan het soort feest)
vooral voor mixjes:
met een paar flessen wodka en bacardi kom je dan een heel eind.
20 soorten sterk is inderdaad zwaar overdreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluseen

Andere antwoorden (3)

Mag ik je een tip geven? Ga naar de slijter, vertel hem wat je van plan bent en beding dat je ongeopende flessen en volle kratten terug in mag leveren. Een goede slijter doet daar graag aan mee en kan aardig inschatten wat jij nodig hebt. Verder kun je vaak glaswerk lenen of huren en blijf je niet met bergen drank zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16 colaflessen
12 sinasflessen
5 casisflessen
20 spa blauw
16 rode wijn
10 witte wijn
5 rosé
20 kratjes bier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen drinken mannen vaker bier en vrouwen meer wijn, mixjes en fris.
Maar je weet het nooit !
Als je de drinkgewoonten van de gasten niet kent, kun je je het beste maar beperken tot gangbare dranken en dat zijn:

- bier
- rode wijn
- witte wijn
- rose
- jenever
- Beerenburg
- rum
-jus d'orange
- appelsap
- cola
- sinas
- lemon
- tonic
- cassis
- mineraal water

Eventueel een flesje advocaat (met slagroom)
Chocomel en tomatensap. (weinig)

Laat hoeveelheden mede afhangen van het weer. Als het bloedheet is drinken mensen eerder fris en bier dan wijn en jenever.
Bel vooraf met de supermarkt of overgebleven voorraden retour mogen. Bij de kassa een ' nee ' horen, maakt dat je sneller zult denken: laat dan maar, want je hebt weinig zin alles terug te zetten.
Je zou zelfs meteen kunnen vragen of de winkelier ook aan korting of een bonus doet, als je zoveel tegelijk inslaat.
Een extra flesje zit er (als ik er zou werken zeker) al gauw in.