Wat is het verschil tussen koude thee en icetea?

deze stelling werd door iemand neergezet .
ik denk dat beide op het zelfde neerkomen.
thee in de koelkast gezet is icetea of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.8K

Het beste antwoord

Koude thee, en zeker met een klontje ijs er in, is ijsthee.

Vroeger, toen je nog geen voorverpakte ijsthee had, toen noemde iedereen dat zo.
Maar er was een slimme fabrikant die ging dat spul in pakken stoppen en er smaakjes aan toevoegen en noemde dat op z'n engels "icetea".
Toen werk het ineens een frisdrank ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is dan ook de enige juiste manier om zelf ijsthee te maken : thee met (veel) suiker laten afkoelen.
Tegenwoordig zijn we gewend dat zo ongeveer alles kant en klaar in een pakje zit, zelfs iets eenvoudigs als afgekoelde thee met suiker. Vroeger was de ijsthee juist iets minder zoet dan de overige frisdranken, waardoor het snel populair werd en.....zoeter gemaakt. Zelf maken is dus nog steeds danel alweer de beste manier om een niet al te zoet, verfrissend drankje te krijgen. Moet je niet al te scheutig zijn met de suiker natuurlijk......