Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je jenever serveren met of zonder suiker?

Hoe kun je jenever serveren?
Met of zonder suiker?

5 maanden geleden
in: Dranken
Rieneke1
5 maanden geleden
Citroenjenever wordt vaak met suiker gedronken, gewone jenever niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Jenever serveren kan op verschillende manieren. Vaak wordt het puur geserveerd, maar je kunt ook kiezen voor een scheutje tonic of een ander mixdrankje.

Suiker toevoegen is een persoonlijke voorkeur. Sommige mensen vinden het lekker om een beetje suiker in hun jenever te doen voor extra zoetheid, terwijl anderen het liever puur houden.

Je kunt ook experimenteren met verschillende garnituren zoals een citroenschijfje of een takje munt.

Wie heeft ervaring met het serveren van jenever? Welke manier werkte voor jullie het beste?
(Lees meer...)
5 maanden geleden
Wat je lekker vind,mijn opa deed er altijd een schepje suiker in, mijn oma ook bij haar citroen jenevertje ..maar iemand anders gewoon puur..
(Lees meer...)
5 maanden geleden
Geen suiker toevoegen, Jenever (waar jenever bessen in verwerkt zitten) is eigenlijk puur natuur, afgezien van de alcohol. Deze drank veroorzaakt geen gezondheids problemen zoals «katers» misselijkheid en overgeven e.d. Dat veroorzaken veel zoete dranken. Jenever met een glas koud bier veroorzaakt geen problemen, mits met mate gedronken.
En dan nog; alcohol wordt in een lichaam automatisch omgezet tot suiker en daarmee ontzettend slecht vet in het blond.
Dus geen suiker op «suiker» maar geniet van het oeroude prijsbeloonde Nederlandse drankje. Daarna NIET rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 maanden geleden
ronron1212
4 maanden geleden
@Stipp ja dat weet ik zeker van jenever kan je echt wel een kater krijgen ziek worden enz er zit namelijk een hoog percentage alcohol in
Verwijderde gebruiker
4 maanden geleden
Met mate zei/schreef ik toch
ronron1212
4 maanden geleden
Dit schrijf je Deze drank veroorzaakt geen gezondheids problemen zoals «katers» misselijkheid en overgeven e.d
Verwijderde gebruiker
4 maanden geleden
Bachus vergat ook de woorden “normaal gesproken”.
ronron1212
4 maanden geleden
Ja hoor je antwoord is en blijft incorrect
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing