hoe maak ik lekkere ijskoffie?

graag maak ik de cappucino-ijskoffie,
maar hoe gaat dit in zijn werk?

(heb geen blender overens)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

Doe wat ijsklontjes in een hoog glas, giet hier een kopje espresso overheen (of roer wat oploskoffie aan met wat volle melk) leg hier een bol cappuccinoijs ( of roomijs) op en aanvullen met volle melk. Slagroom is lekker er bovenop of opgeklopt melkschuim met wat cacaopoeder. Even roeren en klaar.

De ijsklontjes kan je evtl. vergruizen in de keukenmachine of in een theedoek met een hamer(tje) op een stevige ondergrond kapot slaan.

Wist je trouwens dat er ook cappuccinolikeur bestaat? Een scheutje hiervan is ook lekker erdoor.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk op onderstaande site en zoek het recept uit wat je het lekkerste lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dit recept heb je een blender nodig maar je kunt ook een mixer gebruiken!!

Verwen ijskoffie (frappe)

Ingrediënten:
Cappuccino poeder
water
slagroomijs
amaretto
evt. suiker en/of koffiemelk

Hulpmiddelen:
Blender of mixer.

Voorbereiding:
Doe de cappuccino poeder (hoeveelheid hangt af van de gewenste sterkte) in de blender of mixer, ijskoud water erbij schenken, een scheutje amaretto, evt. suiker en/of koffiemelk toevoegen (wees voorzichtig met suiker deze drank is al zoet) en alles mengen tot er een schuimig laagje opkomt.

Serveertips:
Doe 2 bolletjes ijs in een longdrinkglas en giet de ijskoffie erover, steek er een vrolijk rietje in en geniet.
Bewaar de overgebleven koffie in de koelkast dan blijft hij goed koud voor het volgende glas, wel weer even "blenderen" of mixen met de mixer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm .. klinkt heerlijk! +
Zoals ik het in Griekenland heb geleerd (daar serveren ze in mijn ogen nog steeds de allerlekkerste ijskoffie!)

Sterke koffie koud laten worden.
Melk opschuimen, zoals je normaal bij cappu doet.
Koffie melk, flink wat ijsklonten en suiker (vind ik toch wel een must bij ijskoffie, ik zou zeggen minimaal 2 theelepels) bij elkaar voegen en goed mixen (bij voorkeur met een blender, maar mag ook met een mixer of shaker).

En genieten!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het in een blender gooit (voor degenen die er wel een bezitten) ijsklonten pas daarna toevoegen!