Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft Buckler nooit een comback gemaakt?

Na de doods-steek van Youp heeft Buckler nooit een comback gemaakt. Vreemd daar er nog steeds alcoholvrij bier bestaat.

Toegevoegd na 26 seconden:
+e bij com(e)back

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
928

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is wel overwogen in 2006 en volgens mij is het in het buitenland ook wel gedaan en gelukt. Ik kan er alleen geen bewijs voor vinden op het internet.

Toegevoegd na 5 minuten:
Toevoeging:
Buckler

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Buckler is de merknaam van een alcoholvrij bier gebrouwen door Heineken. Buckler is niet meer verkrijgbaar op de Nederlandse markt, maar nog wel in vele andere landen, waaronder Frankrijk en Spanje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een merknaam die éénmaal om zeep is geholpen is niet meer te redden. Dat is trekken aan een dood paard.
Dus dat daar geen pogingen toe zijn ondernomen is niet vreemd.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het niet te maken hebben met het feit dat die bedrijven dachten: ach, het concept werkt, wat maakt dat merk nou uit?
AWM
14 jaar geleden
Nee, het merk was volledig om zeep geholpen. Daar wilde je niet mee gezien worden.
Ik denk dat de merknaam van een groter bedrijf was en ze daar dachten, ach nu noemen we het alcoholvrij bier zo....en daarna maakte het vast voor de omzet niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heineken (daar kwam Buckler vandaan) heeft nog een smaakverbetering doorgevoerd om het merk te redden. Dat hielp niet. Bij Heineken weten ze wel wat van marketing, dus als het had gekund, denk ik dat ze een comeback echt wel geprobeerd hadden. Maar het negatieve imago is zo krachtig neergezet; daar kun je met positieve reclame nooit meer tegenop. Dan kun je beter een ander merk in de markt zetten (Amstel Malt bijvoorbeeld). Buckler is trouwens nog wel verkrijgbaar in andere landen, zoals Frankrijk, Spanje en Rusland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding