Heeft iemand tips om water lekker te vinden of te kunnen drinken?

Ik vind water echt heel vies en ik zie de reacties al “water heeft toch geen smaak” en “je bestaat voor 80% uit water” maar ik vind het toch echt vreselijk vies, ik probeer het elke dag weer om een glas water te drinken maar ik moet telkens gewoon kokhalzen of zelfs bijna overgeven.
Iemand tips?

een jaar geleden
in: Dranken
2.1K
Cryofiel
een jaar geleden
Als je nooit water drinkt, wat drink je dan wel? PS.
Al eens heet water geprobeerd? Meerdere collega's houden niet van water, maar wel van heet water.
jc54
een jaar geleden
Smaakjes toevoegen zoals limonadesiroop (de zgn. ranja en diverse varianten), of kruidenbuiltjes (zoals lekker fris van pickwick) of iets anders.
Abcde
een jaar geleden
Wel een dure oplossing, maar het bestaat. De air-up, je denkt dat je water drinkt met een smaakje, maar je drinkt zuiver water.
https://nl.air-up.com/products/starter-kit-anthrazit-lime-orange-passionfruit https://nugevonden.nl/eten-drinken/air-up-drinkfles/
Momenteel niet verkrijgbaar bij bol.com of andere winkels, wel op de site van air-up, als je het geld ervoor over hebt.
Pieterke
een jaar geleden
Je kunt dropwater maken: Je kunt heel eenvoudig zelf dropwater maken. Snij van het laurierdrop of laurierstaafje kleine stukjes. Hoe kleiner het stukje drop, des te makkelijker en sneller lost het op in het water. Stop het drop in een afsluitbaar flesje met water.
Of neem bronwater dat heeft toch een wat andere smaak dan gewoon water, althans dat vind ik. Of bronwater met een smaakje.
HeerVoldemort
een jaar geleden
Hangt van het water af. Op mijn werk is het kraanwater gewoon vies! Bij mijn ouders vind ik het ook niet lekker. Thuis en bij mijn schoonvader wel.

Antwoorden (4)

Je kunt ipv water ook (kruiden)thee drinken. Of fris zonder toevoegingen / calorieën. Ik houd zelf erg veel van water met wat takjes munt, melisse, dropplant (Agastache), of citroenverbena uit de tuin (of pot op het balkon of vensterbank)...
een jaar geleden
Wees gerust, uiteindelijk is bijna iedere smaak aan te leren door gewenning. Het klopt in weze wel dat water vrij smaakloos is, maar toch kun je wel degelijk verschil proeven als je bijvoorbeeld water uit andere streken drinkt.

Lust je wel vruchtensap? Dan is siroop misschien je oplossing.
Begin met een normale hoeveelheid vruchtensiroop (liefst zonder toegevoegde suikers) toevoegen aan het water (zat smaken beschikbaar). En bouw dit langzaam af... en af... en af.... tot je het echt nog maar minimaal toevoegt.
een jaar geleden
Gefilterd of gevitaliseerd water smaakt vaak beter. Water uit de kraan is harder. Waterkan op een blok Dooozz zorgt ook voor extra zacht water. Misschien een beetje zeezout erin. Of steentjes in je waterkan.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
Dooozz? Anti-straling? Dat gelooft toch (bijna) niemand meer?
Ik herken precies wat je zegt. Je bent niet de enige hierin. En ik probeer ook al jaren te wennen aan de smaak van water, maar ondanks dat ik elke keer water probeer te drinken, lukt het mij tot nu toe ongeveer 3 grote slokken water te drinken zonder te kokhalzen (als kind was dit al bij een klein slokje) en ik ben nu 21 jaar.

Ik heb het voornamelijk “opgelost” door thee te gaan drinken of limonadesiroop met water. Probeer het niet al te zoet te maken, maar echt het minimale. Het is wellicht nog steeds niet zo gezond als water, maar er komt in ieder geval (voldoende) water in je lichaam :).
een jaar geleden