Zit er in wijn methanol?

Als je gaat destilleren, dan moet je de eerste 10 of 15% van de alcohol weggooien, omdat daar veel te veel methanol in zit. Is knap giftig.
Maar als je nu eens NIET gaat destilleren, zoals bij wijn en bier bijvoorbeeld, dan zit daar toch ook methanol in? Die je er dus niet uit stookt?

een jaar geleden
in: Dranken
3.5K

Antwoorden (1)

Methanol is zeer giftig en kan blindheid veroorzaken. Witte wijn bevat ongeveer
100 mg methanol per liter wijn, rode wijn ongeveer 50 mg/L. De wettelijk toegestane maximum concentratie bedraagt 300 mg/L.
fremar
een jaar geleden