is 1 blikje blue bastard per dag teveel? maar dan wel elke dag?

Zie vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Antwoorden (4)

Het is zeker niet gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik met je eens. +
Aangezien het ongezond is, is het altijd teveel. Zelfs een druppel zal als teveel worden bestempeld. Het is net als vragen of 1 sigaret per dag teveel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verder niet veel andere frisdranken drinkt, en ook gezond eet, kan een blikje van die zoete rommel helemaal geen kwaad.
Alles met mate!!
bamibal
12 jaar geleden
Tja, wat is 'te veel'. Een blikje blue bastard bevat een hoop suiker en cafeïne. Beide stoffen kan je best goed gebruiken, maar: "Alles waar te voor staat is slecht voor een mens".

Het is daarom belangrijker om naar de rest van je levensstijl te kijken. Drink je 1 blikje BB en drink je ook nog een fles cola per dag? Tja, dan is 1 blikje BB te veel, maar dat geldt ook voor die cola. Te veel suiker is namelijk ook niet goed.

Verder zorgt BB maar ook andere frisdranken voor hele hoge pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel. Als je dus al meer frisdrank drinkt op een dag, probeer het een beetje te verspreiden, dat is beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja in ijsthee zit ook suiker, wel iets gezonder dan blue bastard. Wat glazen ijsthee kan in principe geen kwaad. Drink alleen niet te vaak én veel blue bastard én veel ijsthee op een dag. Je moet het totaalplaatje een beetje zien. Een gezonde levenstijl houdt in dat je wel suikers krijgt, die leveren snel energie en je voelt je fit. Maar gewoon niet te veel.