Kan je melk ook in de waterkoker doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
15.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ieuw.. dat klinkt smerig beter in de magnetron in een beker of op het vuur in een pannetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk. Of het goed gaat is een ander verhaal.

Het beste antwoord

Nee!!!
De melk (eiwitten) branden aan op het verwarmingselement. De verwarming in een waterkoker gaat veel te snel en te heet.
Het gaat ontzettend stinken en schuimen en je bent uren bezig je waterkoker weer schoon en geurvrij te krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op m'n werk hebben we wel eens geprobeerd om melk in een Senseo te verwarmen (voor cappuccino).
De hele gang in de stank en het apparaat hebben we kunnen weggooien....
Utrecht
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tuurlijk kan dat, gewoon erin gieten. Je kan er echt alles instoppen, gewoon erin gieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel maar ik zou het niet aanraden omdat daar je element niet goed tegen kan.
Gewoon in een pannetje op het vuur je melk warm maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan wel maar is lastig schoonmaken en je moet er bijblijven om hem uit te zetten anders kookt de melk over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan wel, maar ik zou hem niet aanzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, het KAN wel natuurlijk. Maar ik zou het niet doen. Melk koekt erg snel aan aan de bodem, en je krijgt het heel moeilijk weer schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja tuurlijk je kan alles in en waterkoker doen