Kan en mag je melk invriezen?

een jaar geleden
in: Dranken
1.7K
Pieterke
een jaar geleden
Ik heb het weleens gedaan. Ik raad het je niet aan. Ik vond het toen ik het weer had ontdooid echt niet meer smaken en de melk was ook wateriger geworden.
Amadea
een jaar geleden
Lees ook bij https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/dranken/vraag/15563/melk-invriezen/

Antwoorden (1)

Melk invriezen is mogelijk als je de melk niet meteen gaat gebruiken. De textuur van de melk verandert bij invriezen omdat de melk gaat schiften. Als de melk ontdooid is, kun je dit oplossen door de melk goed te mengen. Zo krijgt de melk weer de juiste textuur en kun je de melk weer prima drinken.
fremar
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
Ik kon mengen wat ik wilde maar het bleef bij mij waterig en niet te drinken. Misschien was de melk te lang ingevroren geweest?