Jazeker, zelfs meerdere merken. Bijvoorbeeld Mispelblom, Gorter, De Kuyper.

Aan de naam is feitelijk al te ontdekken dat het een origineel Nederlands product is: een samentrekking van gebrande wijn.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus
DE stad van de destillatie is Schiedam, bekend om de jenever en de corenwijn, maar alles begint met de brandewijn.
Dicht bij Delft, waar de Gist&Spiritusfabriek de alcohol leverde die als bijproduct van de gistproductie werd verkregen.