Wat is de beste koffiezetapparaat als je zelf geen koffie drinkt maar wel altijd koffie klaar wil hebben voor anderen?

Het koffiezetapparaat wordt dus erg weinig gebruikt.
Ik zoek er dus een die ook weinig onderhoud nodig heeft!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.6K

Het beste antwoord

Ik kook dan altijd water en serveer zakjes van Nescafe Cappuccino, Wiener Melange, Cafe Latte, Choco Cappuccino en nog veel meer variaties. Erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb gekeken naar die varianten, maar gewone koffie zit daar niet tussen. Alleen met melk zoals cappucino.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook van die sticks van Nescafe, dat is wel gewone koffie. Maar het idee oploskoffie van "forallweknow" is ook briljant! Deze drink ik zelf namelijk ook, die van Douwe Egberts. Zijn er ook in kleine potjes. Ik maak het met alleen melk en een zoetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die sticks zijn echt niet te drinken!

Andere antwoorden (9)

De wat oudere modellen Senseo zijn veelal in de aanbieding. Als je er daar één van hebt staan en een zakje koffiepads dan ben je altijd zó klaar met koffie zetten. Onderhoud heeft ie vrijwel niet nodig. Padje na afloop eruit halen, water leeg gooien en lekbakje eventueel leeggooien. 5 min werk en je kan 'm in de kast zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Met een goed merk padjes heb je prima te drinken koffie!
paulus811
13 jaar geleden
Maar als het pak pads eenmaal geopend is, gaat de smaak wel achteruit. De toevallige bezoeker moet zich dus wel door minimaal 18 bakken koffie worstelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik op een andere vraag al antwoorde; de smaak van koffiepads gaat niet zo snel achteruit. Als je de zak goed afsluit of de pads in een afgesloten doos bewaart kun je ze nog lang bewaren ( tot een half jaar met miniem smaakverlies)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de overgebleven padjes dan op Marktplaats, dan doe ik er wel een bod op!
paulus811
13 jaar geleden
BraBart, de verzendkosten zijn waarschijnlijk hoger dan de waarde van de pads. Lijkt mij altijd een slechte deal.
Gebruik een cafetière: Grof gemalen koffie in de glazen kan van de cafetière doen, heet water (95 °C - 98 °C) erop gieten, omroeren en ca. 4 minuten laten trekken, daarna het metalen of kunststof filter naar beneden drukken. De koffie is klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook jaren gebruikt, maar de koffie is niet om te zuipen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaken verschillen nu eenmaal, ik vind het hele lekkere koffie, niet van die slappe zooi;)
Als je echte koffie wil schenken, dus filterkoffie, kun je ook overwegen om gewoon een klein koffiepotje met filter in de kast te hebben staan, en koffie ouderwets op te gieten met kokend water uit de waterkoker.
Dat kost net zoveel tijd als een senseo maar het is lekkerder en je hebt niet aldoor zo'n apparaat op het aanrecht staan.

Toegevoegd na 34 minuten:
Je kunt ook oploskoffie overwegen. Ik vind het zelf niet te drinken, maar ik ben kieskeurig - ik lust alleen mijn eigen koffie.
En het blijft lang goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe bewaar je de koffie dan? Een pak koffie zal ik nooit in een jaar leeg krijgen, zelfs niet in 2 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor koffie je ook gaat gebruiken, als je er maar zo weinig van nodig hebt is het bewaren altijd een probleem. Overigens blijft koffie in een goed afgesloten bus (tupperware bijvoorbeeld) heel lang goed. En een pak van een half pond is niet zo heel veel.
Verder zou je je kunnen afvragen of het wel nodig is om voorzieningen voor koffie in huis te hebben, als je kennelijk maar zo zelden een koffiedrinker over de vloer krijgt.
"Sorry, ik drink nooit koffie. Wil je thee of iets fris?" voldoet ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef het geopende pak koffie mee aan de koffiedrinker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Hippo: dat wordt dan wel dure koffie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bovendien is het dan niet hun merk en willen ze het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koffie is heel goed in te vriezen, doe het in porties, en haal er uit wat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
De houdbaarheid van koffiecups is beter dan die van koffiepads.

Met cups treedt ook geen smaakverlies op.

Het proeft niet vers meer als koffiepads te lang in de bewaarbus hebben gezeten.

Wij prefereren Nespresso boven Senseo.
Dus vinden wij het Nespresso koffiezet apparaat van Krups
beter dan het Senseo apparaat van Philips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, misschien, maar een zak van 36 koffiepads kost geen EUR 2.00 en een doos van 36 cups kost bijna EUR 13.00 En die moet je nog halen bij de Bijenkorf, of bestellen via internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een fikse uitgave, zo'n nespresso, als je 'm maar zelden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die zelf geen koffie drinkt en terloops koffie zet voor een paar genodigden koopt natuurlijk een kleine verpakking.
De lange houdbaarheid zonder smaakverlies blijven de cups van Douwe Egberts en Nespresso. In Amsterdam kan men nu 7 dagen per week de producten van Nespresso thuis laten bezorgen. De cups van D.E. en Nespresso zijn uitwisselbaar
voor elkaars apparaten.
paulus811
13 jaar geleden
Ik vind dit het beste antwoord. De cups zijn luchtdicht voor één kopje verpakt. En dat is precies de vraag, de beste koffie voor af en toe. Senseo pads worden oud als de verpakking open is, nespresso cups niet. En dat ze iets duurder zijn is misschien wel waar, maar daar wordt niet naar gevraagd. plus van mij dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die cups kan je ook bij de deen kopen. 16 voor 5 euro. Houdbaarheid tot 11-2011
alleen de goedkoopste apparaat is 90 euro.
paulus811
13 jaar geleden
bij de deen? Ik heb een nespresso apparaat gekocht bij Media Markt voor 74 euro en kreeg daar van Nespresso nog 50 euro van terug. 24 euro dus voor een Nespresso apparaat en hij doet t prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@paulus, dat is nog eens een goede deal. Welke machine was dat?
paulus811
13 jaar geleden
Een magimix M100 (handbediening, dus zelf de knop indrukken wanneer je de waterdoorloop wilt stoppen)
Het beste koffiezetapparaat is dan.... oploskoffie!!! De jumbo heeft hele goedkope van 2 euro. Bij mijn vriend en soms thuis ook wordt er koffie verkeerd gemaakt. Hier gaat wel veel melk in, maar het is reuze lekker. Een laag melk van 2-3 cm in een theeglas, 30 sec opwarmen in de magnetron. Intussen water koken. als melk heet is, twee theelepels oploskoffie en twee theelepels suiker erbij, of naar smaak. Heet water erbij tot glas vol is. Als je geen/ nooit melk in huis hebt kun je ook Poeder koffiemelk in huis halen, of een klein flesje of cups koffiemelk, of voor het speciale recept boven een keer een half litertje melk in huis halen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Hier heb je dus geen apparaat bij nodig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
getverderrie! Daarmee jaag je je visite weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al geprobeerd dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb een klein verpakking oplos gekocht van nescafe. Deze is prima te drinken, ben alleen geen koffie kenner. Houdtbaar tot 11-2011. De senseo gaat de kast in.
Je suggestie van de melk zal niet voor mij zijn. Dan vind ik vies. Drink al heel lang geen melk in de koffie.
En met de quick en hot app van tefal heb je in no time een bakkie, ook al wordt die temperatuur maar 65 graden.
Ga nog een bakkie nemen, dan heb ik weer genoeg gehad voor 3 maanden:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie koffie is koffie die je lekker vindt :) Maar das mijn mening ^^ Ik mag thuid graag een bakkie senseo zetten met een scheutje chocomel en een scheutje butterscotch en dan een dam slagroom erop en kandijsuiker :)) Das lekkerrrrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo, dat klinkt zeker lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het ook yummie :D Kun je me midden in de nacht voor wakker maken :D
De beste oplossing is om koffie op te gieten, (met zo'n los filter) op een thermosfles. Geen onderhoud en het neemt erg weinig ruimte in beslag..en je gebruikt enkel een waterkoker of fluitketel voor het hete water.
Neem scheppen koffie voor een literkan.
Je krijgt er ook nog eens heerlijke gloeiendhete koffie van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij verse koffie de senseo, en anders de oploskoffie.

heb hier hetzelfde 'probleem' en heb het 'ouderwetse' koffiezet apparaat naar een kennis gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
simpel, eenvoudig edoch doeltreffend +1
Als je zelf geen koffie drinkt, en je je gasten makkelijk en snel koffie wil geven zou ik gaan voor een Senseo, niet de lekkerste koffie, maar voor de gemiddelde Nederlander ok. Senseo koffiepad's zijn overal te koop, van Lidl tot Albert Heijn, allerlei merken, smaken en prijzen.

Als je voor een goedkoper apparaat wil gaan zou ik voor een Nespresso gaan, apparaat scheelt de helft in prijs, maar koffie is weer 3 keer duurder, ongeveer 30 cent per kopje. Dan schenk je wel lekkere koffie.

Als je heel veel gasten hebt zou ik een ouderwets koffiezetapparaat nemen.

Toegevoegd na 29 seconden:
De eerste 2 apparaten hebben geen onderhoud nodig, hooguit 1 keer per jaar ontkalken, gewoon met een speciale vloeistof of azijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je nou met "het beste", beter dan alle andere? Hoe moet je dat nou bepalen?

Als je een handig en niet te duur apparaat wilt aanschaffen geschikt voor redelijk geprijsde koffie, dan koop je een Senseo. Philips zegt dat dit het meest succesvolle huishoudelijke apparaat ooit is. En Philips geloven we toch?

Toegevoegd na 1 minuut:
It's is net failliet gegaan, dus koop je daar die dingen direct voor de helft van de prijs. Niet verder vertellen he!