Wat is de beste koffiezetapparaat als je zelf geen koffie drinkt maar wel altijd koffie klaar wil hebben voor anderen?

Het koffiezetapparaat wordt dus erg weinig gebruikt.
Ik zoek er dus een die ook weinig onderhoud nodig heeft!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kook dan altijd water en serveer zakjes van Nescafe Cappuccino, Wiener Melange, Cafe Latte, Choco Cappuccino en nog veel meer variaties. Erg lekker!

De wat oudere modellen Senseo zijn veelal in de aanbieding. Als je er daar één van hebt staan en een zakje koffiepads dan ben je altijd zó klaar met koffie zetten. Onderhoud heeft ie vrijwel niet nodig. Padje na afloop eruit halen, water leeg gooien en lekbakje eventueel leeggooien. 5 min werk en je kan 'm in de kast zetten.

Gebruik een cafetière: Grof gemalen koffie in de glazen kan van de cafetière doen, heet water (95 °C - 98 °C) erop gieten, omroeren en ca. 4 minuten laten trekken, daarna het metalen of kunststof filter naar beneden drukken. De koffie is klaar.

Als je echte koffie wil schenken, dus filterkoffie, kun je ook overwegen om gewoon een klein koffiepotje met filter in de kast te hebben staan, en koffie ouderwets op te gieten met kokend water uit de waterkoker. Dat kost net zoveel tijd als een senseo maar het is lekkerder en je hebt niet aldoor zo'n apparaat op het aanrecht staan. Toegevoegd na 34 minuten: Je kunt ook oploskoffie overwegen. Ik vind het zelf niet te drinken, maar ik ben kieskeurig - ik lust alleen mijn eigen koffie. En het blijft lang goed.

De houdbaarheid van koffiecups is beter dan die van koffiepads. Met cups treedt ook geen smaakverlies op. Het proeft niet vers meer als koffiepads te lang in de bewaarbus hebben gezeten. Wij prefereren Nespresso boven Senseo. Dus vinden wij het Nespresso koffiezet apparaat van Krups beter dan het Senseo apparaat van Philips.

Het beste koffiezetapparaat is dan.... oploskoffie!!! De jumbo heeft hele goedkope van 2 euro. Bij mijn vriend en soms thuis ook wordt er koffie verkeerd gemaakt. Hier gaat wel veel melk in, maar het is reuze lekker. Een laag melk van 2-3 cm in een theeglas, 30 sec opwarmen in de magnetron. Intussen water koken. als melk heet is, twee theelepels oploskoffie en twee theelepels suiker erbij, of naar smaak. Heet water erbij tot glas vol is. Als je geen/ nooit melk in huis hebt kun je ook Poeder koffiemelk in huis halen, of een klein flesje of cups koffiemelk, of voor het speciale recept boven een keer een half litertje melk in huis halen. Toegevoegd na 31 seconden: Hier heb je dus geen apparaat bij nodig :)

De beste oplossing is om koffie op te gieten, (met zo'n los filter) op een thermosfles. Geen onderhoud en het neemt erg weinig ruimte in beslag..en je gebruikt enkel een waterkoker of fluitketel voor het hete water. Neem scheppen koffie voor een literkan. Je krijgt er ook nog eens heerlijke gloeiendhete koffie van.

bij verse koffie de senseo, en anders de oploskoffie. heb hier hetzelfde 'probleem' en heb het 'ouderwetse' koffiezet apparaat naar een kennis gedaan.

Als je zelf geen koffie drinkt, en je je gasten makkelijk en snel koffie wil geven zou ik gaan voor een Senseo, niet de lekkerste koffie, maar voor de gemiddelde Nederlander ok. Senseo koffiepad's zijn overal te koop, van Lidl tot Albert Heijn, allerlei merken, smaken en prijzen. Als je voor een goedkoper apparaat wil gaan zou ik voor een Nespresso gaan, apparaat scheelt de helft in prijs, maar koffie is weer 3 keer duurder, ongeveer 30 cent per kopje. Dan schenk je wel lekkere koffie. Als je heel veel gasten hebt zou ik een ouderwets koffiezetapparaat nemen. Toegevoegd na 29 seconden: De eerste 2 apparaten hebben geen onderhoud nodig, hooguit 1 keer per jaar ontkalken, gewoon met een speciale vloeistof of azijn.

Wat bedoel je nou met "het beste", beter dan alle andere? Hoe moet je dat nou bepalen? Als je een handig en niet te duur apparaat wilt aanschaffen geschikt voor redelijk geprijsde koffie, dan koop je een Senseo. Philips zegt dat dit het meest succesvolle huishoudelijke apparaat ooit is. En Philips geloven we toch? Toegevoegd na 1 minuut: It's is net failliet gegaan, dus koop je daar die dingen direct voor de helft van de prijs. Niet verder vertellen he!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100