Hoeveel flessen siroop van 1 liter heb ik nodig om 1000 kinderen een glaasje siroop aan te bieden? de glaasjes zijn de standaard witte bekertjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
18.8K

Antwoorden (5)

De mengverhouding van Karvan Cevitam is 1 deel siroop op 7 delen water. Uit een liter siroop haal je dus 8 liter limonade.

Een wit koffiebekertje heeft een inhoud van 180 ml. Voor 1000 kinderen is dat dus 180 liter limonade. 180 gedeeld door 8 is dus 22,5 flessen siroop. Afgerond dus 23 flessen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is waarschijnlijk dat het hier niet om KC limonade gaat maar om die goedkope en die red je niet met een mengverhouding van 1 op 7.
1liter geeft 8 liter limo.
8ltr.geeft 8000ml.:180ml.=44,2.....zeg 44 bekertjes.
1000(kinderen): 44=25flessen siroop.
proost.
.

Toegevoegd na 2 minuten:
25 literflessen siroop.
12 jaar geleden
Het ligt er aan WELKE limonade je koopt. De Karvan Cevitam is inderdaad 1 op 7 maar de goedkope merkloze doorzichtige (vaak rode) limonade in flessen heeft een verhouding van 1 op 5.

180 liter delen door 6 is dan 30.

Ik zou dus 30 flessen kopen van de goedkope limonade. Tip: zorg dat je de eerste flessen meteen zelf mengt zodat je niet afhankelijk bent van iemand anders die er teveel limonade in doet. Meng het in een grote jerrycan ofzo of lege omgespoelde melkflessen waar je al van tevoren een streep voor de limonadehoeveelheid op hebt gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen 23 maar voor de zekerheid straks gaat er te veel in en zit je met te weinig flessen dus doe maar 25-30 flessen siroop groetjes Bobbi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkope limonade, waar je nog smaak aan wilt. Wij deden op scouting altijd anderhalve fles goedkope siroop in een 10 liter jerrycan. En dan de jerrycan vullen tot bovenaan met water, dan smaakte de limo ook nog echt naar limo, en geen water met een kleurtje, waar ik zelf altijd zo de pest aan had.

In zo'n klein plastic bekertje gaat 180ml aan inhoud. Dat betekend dat je uit 1 jerrycan iets meer dan 55 bekertjes haalt. Maar voor het gemak 55 aanhouden.

1000 delen door 55, kom ik uit op 18,1 jerrycans. Maar doe 19 beter te veel dan te weinig.
19+9 (anderhalve fles siroop per jerrycan) is 28 flessen siroop :-)

Maar zo zou ik het doen. BTW ik ben slecht in rekenen, maar ik geloof dat deze berekening wel klopt.