Zijn de zogenaamde Ladies Nights in uitgaansgebieden discriminerend?

Ik zag laatst de stelling op de NOS. Als ik eerlijk ben, ben ik het er wel mee eens. Ik ben een jongen van 19 en ga soms uit. Ik hoor veel over die Ladies Nights en vraag me heel erg af waarom vrouwen ineens een hele avond niks hoeven te betalen voor hun drankje..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Antwoorden (6)

Omdat die dames het andere geslacht aantrekken,zoals een kaarsvlam motten aantrekt. En het is bekend,dat mannen meer drinken dan vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen drinken meer bier, vrouwen drinken meer mix dranken (welke over het algemeen een stuk duurder zijn). Dus dat mannen meer drinken is een minder goed argument. Ze drinken meer, maar vaak goedkoper.
hier zijn er ook wel is van die avonden, maar ze zijn er hier ook voor jongens...

Toegevoegd na 1 minuut:
maar ik snap je punt dat het discriminerend is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit zeker niet discriminerend! in de meeste kroegen, clus en discotheken zie ik vaak dat er meer mannen als vrouwen binnenstaan, waarvan een hoop mannen die vrijgezel zijn, na aardig wat drankjes vrouwen gaan lastig vallen, door dit haantjesgedrag komt er regelmatig ruzie..ik begrijp dat clubs e.d. dit willen voorkomen en de verhouding man/vrouw 50-50 moet zijn, in ieder gevaal zo gelijk mogelijk vedeeld.

ik vond hier nog een mening van een club eigenaar waar ik me prima in kan vinden:

Fred Diaz Bauste, eigenaar van de Hollywood Music Hall in Rotterdam, betreurt het dat Nijkamp niet eerst naar hem toe is gekomen met zijn klacht. Hij denkt dat de jonge VVD’er vooral uit is op media-aandacht. In zijn club geeft Bauste vaak avonden, waar vrouwen korting krijgen op de deurprijs. “Op zaterdag gaan mannen vaak met hun vriendin uit, maar vrijdag is typisch een avond voor de jongens onder mekaar”, legt hij uit. “Ze komen vaak recht uit hun werk, in groten getale naar de club toe.” Om op vrijdag toch vrouwen te trekken, maakt de Hollywood Music Hall vaak gebruik van speciale regelingen: bijvoorbeeld dat ze voor twaalven gratis naar binnen mogen.

Volgens Bauste is de maatregel noodzakelijk voor om veiligheid te waarborgen. “Je streeft als horeca-onderneming naar een man/vrouw-verhouding van 50/50. De aanwezigheid van veel mannen werkt alleen maar agressie in de hand”, weet hij. Bauste vindt de situatie van 1998 niet vergelijkbaar met die van tegenwoordig. “Er is veel veranderd in zeven jaar. Je moet tegenwoordig met veel meer rekening houden dan voorheen. Veiligheid heeft meer de prioriteit. Je moet wel een open deurbeleid voeren, zonder onderscheid op basis van geslacht. Maar als meer vrouwen de veiligheid aanzienlijk verbeteren, moet je er alles aan doen om ze naar je club te trekken”, zegt hij. “En zeg nou zelf: jij staat toch ook niet graag op een hengstenbal?”

voor de rest van het artikel, zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is het discriminerend; hier wordt namelijk onderscheid gemaakt op het geslacht; de vraag is: stoor jij je er aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is dit discriminatie. Maar wat wil jij liever: in een principiële tent met alleen maar kerels betalen voor bier, of in een leuke tent met allemaal vrouwen betalen voor bier?

In beide gevallen moet jij betalen voor je bier, maar in het tweede geval zijn er ook nog veel vrouwen. En die zijn er omdat het ladies night is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het zou pas discriminatie zijn als jij niet zou worden toegelaten tot die uitgaangsgebieden. Het is gewoon een verkooptruc waar mannen intrappen. Vergelijk het met een kortingsbon waarbij je 2 drankjes voor de prijs van 1 krijgt. Je levert zo'n bon in en betaalt 1 drankje en je krijgt er 2. De persoon naast je bij de bar heeft niet zo'n bon, dus hij krijgt maar 1 drankje. Wordt hij nu gediscrimineerd omdat hij geen bon heeft? Nee. Als hij het niet eerlijk vindt, gaat hij naar een andere gelegenheid en als het hem niets kan schelen dan blijft hij. Het is gewoon een manier om bezoekers te trekken die je anders niet zou hebben gehad. Bij de ene bar gebeurt dit d.m.v. die kortingsbon en bij de andere door dames gratis drankjes te geven.
Voor de grap zou je je eens moeten verkleden als vrouw, eens kijken of ze er de humor van inzien en je vervolgens gratis drankjes geven...