Waarom krijg ik hoofdpijn van frisdrank?

Ik heb nooit veel frisdrank gedronken omdat ik vond dat dat ongezond was, Ik dronk het maar 1 of 2 keer in de week. Maar sinds enige tijd krijg ik hoofdpijn als ik ervan drink. Weet iemand hoe dit komt? Of wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dranken
7.2K
Amadea
4 jaar geleden
Ongeacht welke soort frisdrank, of gaat het om een specifieke soort ? (Vermoedelijk cola?).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ongeacht welke soort frisdark

Antwoorden (1)

Suiker en Caffeïne zijn de schuldigen.
Dus niet alleen cola is verkeerd wat vaak gedacht wordt.

Uit de link:
WAT GEBEURT ER IN JE LICHAAM ALS JE FRISDRANK DRINKT?
Binnen twintig minuten zal je bloedsuikerspiegel pieken en de lever gaat vervolgens actie ondernemen en zal de suikers (je krijgt namelijk een hoeveelheid binnen te vergelijken met tien theelepels suiker) gaan omzetten in vet. Normaal gezien zou je misselijk worden van die hoeveelheid suiker, maar de zuren werken tegen misselijkheid. Binnen veertig minuten is de cafeïne volledig geïntegreerd in je lichaam, je pupillen verwijden en je bloeddruk wordt hoger. Via je lever komen er meer suikers in je bloed. Vervolgens zal je meer dopamine aanmaken waardoor je een goed en blij gevoel krijgt, dit is het effect wat frisdrank potentieel verslavend maakt. Helaas is dit van korte duur want al na een uur krijgt je lichaam een terugslag van de grote hoeveelheid suikers, de zogenaamde suikerdip. Hierdoor kun je last krijgen van hoofdpijn, vermoeidheid of duizeligheid. Ook zakt je energie juist in. Iets wat je wellicht nou juist wilde voorkomen door frisdrank met cafeïne te drinken.

Nogmaals wanneer je geïnformeerd bent over de effecten van een product op je lichaam, kun je er zelf een bewustere keuze in maken. Een keuze waar jij je goed bij voelt.
https://jessevandervelde.com/wat-gebeurt-er-je-lichaam-als-je-frisdrank-drinkt/

14. Frisdrank heeft NUL nuttige voedingsstoffen
Suiker in frisdrank kan verslavend werken en lees in deze link maar waar het allemaal toe kan leiden. Word je niet vrolijk van en is ook niet nodig.
Waar het eigenlijk op neer komt is het volgende: aan frisdrank heb je HELEMAAL NIETS. Het smaakt alleen lekker, that’s it. Het drinken ervan heeft voor de rest alleen maar slechte gevolgen op jouw lichaam.
Frisdrank drinken is nutteloos!

http://wellness1926.nl/frisdrank-een-sluipmoordenaar/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
De websites die je noemt hebben geen wetenschappelijk onderbouwde feiten en zijn niet echt betrouwbaar. Wat ze vertellen moet je met een flinke korrel zout nemen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar toch bedankt!
SimonV
4 jaar geleden
+ Toch heb ik geen bronnen gevonden die dit antwoord tegenspreken.
Ook light-frisdranken kunnen voor hoofdpijn zorgen.
https://www.businessinsider.com/the-evidence-is-mounting-against-diet-sodas-2017-10