Is het slecht om wijn te drinken als je ziek bent?

Of maakt het niet zoveel uit?
A.U.B. Met een bron er bij!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
12.8K

Antwoorden (7)

Wijn als medicijn wordt al heel lang gebruikt.
Hier vind je een site met allerlei info:

http://users.telenet.be/alternatiefleven/Wijn_%20als_%20geneesmiddel.htm

Ook is wijn, en dan vooral rode wijn, gezond en beschermt tegen allerlei kwalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wijn is nog gezonder dan gedacht. Het zou volgens dit artikel zelfs door dokters worden aangeraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pleegzuster bloedwijn

Bloedwijn is een rode wijn versterkt met calcium en ijzer. Pleegzuster bloedwijn is daarvan de bekendste en is een merknaam van het Nederlandse bedrijf Chefaro. Er wordt van beweerd dat het een heilzame energiegevende werking heeft.

Vooral in de jaren 60 en 70 van de twintigste eeuw was het een populaire drank. Daarna werd de effectiviteit van de drank meer en meer in twijfel getrokken, vooral ook omdat de basis van de drank rode wijn is en het dus alcohol bevat. In 1998 bepaalde de Reclame Code Commissie dat het niet langer als medicijn mocht worden aangeduid, juist omdat het alcohol bevat.[1]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk als je echt ziek ben heb je totaal geen zin in wijn.
Maar uit preventie zou je wel rode wijn kunnen drinken.
Let wel: Alles met mate: dus 1 a 2 glazen per dag!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je koorts hebt of misselijk bent, kan het zijn dat je je zieker gaat voelen door wijn. Waarbij het natuurlijk ook uitmaakt of je één glas drinkt of veel meer.
Als je medicijnen gebruikt, dan geen alcohol gebruiken, dat gaat niet samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel op: bij antibiotica mag je geen alcohol drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van je ziekte af. Doe het niet als je een leverkwaal hebt. Voor volwassenen is wijn vaak een heerlijk opkikketje, dus: geniet! maar in mate
Bronnen: