Weet iemand iets over deze wijn (Graves Supérieures Moelleux), en zijn ze nog te koop ergens?

Zelf kan ik niks over deze wijn op Google vinden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dranken
3.7K
Amadea
4 jaar geleden
Het H.P.A.-nummer (Hoofd Produktschap Akkerbouwprodukten) maakt duidelijk wie hiervoor gezorgd heeft. Dit nummer is verplicht als op het etiket van een wijnfles niet het adres van producent, bottelaar of importeur wordt vermeld. Bij de code HPA-068 hoort het adres Provincialeweg 11, 1506 MA Zaandam en daar staat het hoofdkantoor van Albert Heijn.

Antwoorden (2)

Deze witte wijn uit de Graves-regio wordt gemaakt van de semillondruif die zich bij uitstek leent voor het maken van zoete, 'dikke' wijnen. Deze Graves Supérieures is van het type 'moelleux', en dat betekent mollig en zoet. Altijd lekker bij de borrel maar probeer hem ook eens bij taart. Dan wordt het helemaal feest.
Een gewone witte wijn die overal te koop is op de supermarkt en bij de slijters voor € 5,- tot € 8,-
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Dat is algemene informatie over de wijnsoort. Maar de fles op de foto, wat is daarover te melden?
SimonV
4 jaar geleden
+ Veel meer valt er ook niet te zeggen over dit naam- en chateauloze fabriekswijntje.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Een gewone witte wijn die overal te koop is op de supermarkt en bij de slijters. Ik heb altijd het idee, dat je bij GV géén merken en namen mag noemen. Vandaar dat ik de Zaanse supermarktketen en zijn slijterijketen niet heb genoemd. Het blijft gewoon een supermarktwijntje importé par 1506 MA Zaandam.
Amadea
4 jaar geleden
Nou, elder161, ik betwijfel of jij dat had geweten wanneer ik daar geen informatie over had verstrekt als reactie op de vraag....
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Wat jij denkt of betwijfelt is aan jou. Ik heb in het verleden enkele keren namen van websites en/of bedrijven genoemd in antwoorden en die werden verwijderd. Vind ik dan best jammer van het antwoord en de tijd die erin in gestoken.
Bovendien ben ik gewend om foto's e.d. op te slaan en in Photoshop te vergroten en bekijken, zodat ik gegevens kan lezen. Deze gegevens (hier: mis en bouteilles par l'emportateur (NL-HPA 068) zoek ik gewoon in Google op en vind dan o.a.: https://www.ah.nl/producten/product
Maar ja, de naam noem ik dus gewoonlijk NIET.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Zo ben ik ook op het antwoord gekomen van de vraag:
"Kunnen (anti bacteriële) handgels een allergische reactie veroorzaken op mijn contacteczeem?". Ik had het etiket op de fles vergroot om het te kunnen lezen. Ik heb die vergrorting er ook bijgezet.
De Graves is een subgebied van Bordeaux. Het ligt ten zuidwesten van de stad Bordeaux en is vernoemd naar de ondergrond van de wijngaarden. Het Franse woord ‘graves' betekent namelijk kiezel.
Hij krijgt zijn zoete smaak, omdat hij wordt gemaakt van overrijpe druiven. Hij is zoet en fruitig met de smaak van gedroogde abrikozen, honing en een wat rokerige geur.

Jouw wijn wordt niet meer verkocht. Albert Heijn / Gall & Gall verkopen nu een andere Graves Supérieures Moelleux.
Omschrijving: Graves Supérieures van het type 'moelleux', en dat betekent mollig en zoet.
Smaak: lichtzoet, rond, veel wit fruit
https://www.ah.nl/producten/product/wi93284/graves-superieures-superieures-blanc

Misschien spreekt de omschrijving van deze Graves je aan:
Smaak: gele pruimen en een vleugje kruisbessen, bloemen, boenwas, honing en rozijnen, rijp en vol, rijk en zoet, lekker sappig, fijne zuren
https://www.wijnvanrosemarijn.nl/graves-superieures-moelleux-frankrijk
SimonV