Heeft Rivella een alternatief, zoals Coca Cola en Pepsi hebben bij Lidl, etc?

Ik ben benieuwd of Rivella patent heeft op hun drank, of dat er goedkoper opties zijn waar ik geen weet van heb.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
13.1K
Amadea
6 jaar geleden
Nee, niet gevonden. In plaats daarvan zou je ook een van de vele melk- en fruitdranken kunnen kopen. Bijvoorbeeld Fruity Milk van Milbona. Het verschil is echter dat het verse zuivel betreft en daarom maar beperkt houdbaar is.
SentWierda
6 jaar geleden
Nee, er is geen alternatief voor Rivella. Het is een zuivelproduct, vervaardigd uit wei (een restproduct bij de productie van kaas). Verkrijgbaar in varianten met koolzuur. En in enkele supermarkten ook koolzuurvrij. Ook bestaat een suikervrije variant met blauw etiket.
Rivella wordt veel gedronken in het noorden van het land, tot en met Zwolle. Ten zuiden en westen daarvan is het relatief onbekend.
Tot en met 30 juni a.s. is in Wolvega, in de Oudheidkamer, een expositie van Rivella: in 1957 begon in de zuivelfabriek van Wolvega de productie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat interessant om te lezen. Ik vind rivella een bijzonder product en de vraag begon steeds meer in mijn hoofd te spelen. Bedankt voor de antwoorden en bedankt voor de tip in Wolvega, klinkt erg interessant!

Antwoorden (2)

Bij de Aldi hebben ze een alternatief voor Rivella.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
Ik heb het gevraagd bij de Aldi en ze weten van niets.
Amadea
6 jaar geleden
Wat is dan de naam van dat product, Theemuts?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben (in Leeuwarden) gisteren bij de Aldi geweest en daar verkopen ze het. Het staat er onder de naam River. De inhoud ziet eruit als rivella (smaakt ook zo) en het heeft een donkerblauw label.
Amadea
6 jaar geleden
Bedoel je de Herbal light softdrink? https://www.mupload.nl/img/rfni3de7.jpg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja dat is em
SentWierda
5 jaar geleden
In Rivella zit 1% koolhydraten (=suiker). En is daarom zo gezond.
Hoeveel koolhydraten zitten in River?.
Hoe stom dat ik gisteren 'nee' antwoordde. Enig nadenken leidt tot het antwoord: ja, er is al eeuwenlang een goedkoper alternatief voor het 'moderne' Rivella (anno 1957).
Namelijk karnemelk, een restproduct bij de boterproductie. Maar dan wel karnemelk in pure vorm - rechtstreeks van de boerderij. Niet de pakken die bij de supermarkt worden verkocht en waarin (te)veel suiker zit. De frisse smaak verdwijnt dan.
Al honderden jaren is karnemelk in de zomermaanden de beste en gezondste dorstlesser.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Koolhydraten van de River is 1,4 g p. 100 ml =3,4 p 250 ml (1 glas) In principe zijn de zoetstoffen die erin zitten ongezonder dan gewone suikers. In de River zit ten cyclamaten, acesulfaan en sacharinen. Als je gezond en lekker frisdrinken wil hebben kan je beste gaan experimenteren met water ,thee mintblad, citroen enz.
SentWierda
5 jaar geleden
@Theemuts: dank. En wat is het hoofdbestanddeel van River?
Bij Rivella is dat wei - een zuivelproduct (restproduct van de kaasbereiding).
Amadea
5 jaar geleden
Water met zoetstoffen en aroma's.
SentWierda
5 jaar geleden
@Amadea: ook dank. Het lijkt me geen aanbeveling Rivella in te ruilen voor River.