Volgens Slijterij van de Kersenboogerd kun je (citroen)brandewijn minimaal 3 jaar bewaren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
teusvh
6 jaar geleden
Zou de vragensteller wellicht bedoelen hoe lang je zo 'n fles MAXIMAAL kunt bewaren?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Zou de vragensteller wellicht bedoelen hoe lang je zo 'n fles MAXIMAAL kunt bewaren?"
Teus nou moet je niet gis gaan doen, je kunt geen maximaal termijn stellen voor dit soort voorwerpen, want wat is dan het criterium? Dat het glas nog niet gebroken is? of dat de kleur nog mooi geel is? Ik heb gesteld dat binnen de termijn van minimaal 3 jaar de brandewijn nog lekker drinkbaar is. Maximaal zoals jij graag zou willen zien is levenslang of zelfs langer, misschien wel 1000 jaar?
wijn (ofwel het fermenterings proces wat alcohol doet ontstaan) is sowieso al perserverend, daarnaast zijn zuren zoals citroensap ook niet favourite bij bacteriën.

dus als t over datum gaat zal het in azijn veranderen, en geloof me die lucht daar is geen twijfel over mogenlijk!