Hoe kan het dat het zelfde merk en zelfde smaak en een grote fles alcohol en een kleine fles alcohol zelfde procent heeft?

Hoi ik heb een grote fles alcohol van 15% en een heel klein flesje van 15% en is hetzelfde als die grote fles. Hoe kan het dan dat daar ook 15% staat in het kleine flesje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Het ziet er makkelijker uit als je bedenkt dat de drank gemaakt is voordat het het is de fles gaat. Er zit al 15% alcohol in de drank. Je vult verschillende flessen. De inhoud van de fles is niet belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat je in % procenten rekent. Stel er zit 100 ml in je kleine flesje dan zijn 15 van de 100 delen alcohol. 1000 ml grote fles en dan zitten er 150 delen van de 1000 alcohol. Het zelfde dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die 15% is relatief

die blijft altijd hetzelfde, als je 100 euro hebt en je geeft 15 euro uit heb je 15% uitgegeven van je totaal

als je 10 euro hebt en je geeft €1,50 uit heb je 15% uitgegeven.

als je een flesje hebt met 1liter en 15%alcohol zit er 150ml alcohol vermengt in de drank.

als je een flesje hebt met 100ml en 15% alcohol zit er 15ml alcohol vermengt in de drank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat bij allebei de flesjes 15% van de inhoud alcohol is.
of dat om een 1 liter ( dan dus 150ml alcohol ) gaat of om 1000 (150 liter alcohol ) liter. dat maakt niet uit het blijft 15 %.