Mijn vriend vertelde me dat hij 1 fles Lambrusco ) en 1 fles Eristoff red (70cl, 20%) gedronken had en nog niet dronken was.

Hoeveel gewone biertjes an 25cl heb je dan in totaal op?
Het alcoholpercentage van Lambrusco kan ik niet direct terugvinden. Mijn vriend vertelde me namelijk dat hij nog niet dronken was nadat hij deze 2 flessen (eristoff red en lambrusco) opgedronken had. Dat kan toch niet? Dan heb je toch zeker in totaal 20 biertjes op als je dat allemaal hebt opgedronken????????

Dus met hoeveel gewone biertjes van 25cl komt 1 fles lambrusco van 70cl (alcoholpercentage vergeten) en 1 fles Eristoff red (van 70cl en 20% alcohol) overeen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij zei me dat hij dit alles had opgedronken in een tijdspanne van 2.5 uur. Dan geraak je toch in coma???

Toegevoegd na 17 minuten:
Hij zal waarschijnlijk gelogen hebben. Nu is mijn vraag ook: in hoeveel tijd mag je beide flessen opdrinken (beter gezegd opzuipen?) om niet in een coma te geraken? 2.5 uur lijkt me echt niet kunnen, maar op 4 uur gaat dit wel of beter 6 uur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vriend is een opschepper. Die ook nog opschept over iets heel stoms. Lambrusco is trouwens niet sterk, zo uit mijn hoofd iets van 6 of 7 procent. Maar dan nog is het alsof je twee flessen wijn in 2,5 uur achterover slaat. Daar hoef je nog niet van in coma te raken, maar als hij het echt heeft gedaan, was hij natuurlijk wél dronken. En het zijn de dronkelappen die denken dat ze nuchter zijn die het gevaarlijkst en het stomst bezig zijn. Overigens geen antwoord omdat ik even te lui ben om uit te rekenen hoeveel biertjes dit zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correctie: toch even gegoogled, ik vind voor lambrusco alcoholpercentages tussen de 8 en 11 procent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pffffffffffffffffffff

Het beste antwoord

Lambrusco is wijn, dus laten we rond de 11% nemen.
Een fles van 70cl komt dan overeen met 6 biertjes.

Eristof 70 cl komt overeen (als hij 20% is) met 11 biertjes.

Dat zijn dus 17 biertjes op 2.5u. Iedereen is dan dronken. Coma misschien niet maar zeker dronken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geraak je in coma als je op 3 uur 17 biertjes drinkt? Dan moest mijn vriend in coma gevallen zijn. Hij weegt wel 90kg. Dus iemand van 90kg die op 3 uur 17 biertjes drinkt, geraakt die in coma? Dit vraag ik me af... wat is jullie mening?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij heeft gegeten, is klein van gestalte, 90kg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OPGELET bij je berekening:
in Belgie is een biertje 25cl !!!!!! (en geen 33cl) maak de berekening dus met biertjes van 25cl !!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter lezen Casp. Vraagsteller heeft het over biertjes van 25cl (glazen) en niet van 33cl (flesjes)

Andere antwoorden (4)

Dat is 0,75 liter a 11% (lambrusco) dus evenveel als ca 1,6 liter bier (5%)
0,7 liter a 20% komt overeen met 2,8 liter bier a 5%.
Totaal ca 4,4 liter

3 biertjes (o,33) (flesjes) in een liter ..dus ruim 13 flesjes bier.
4 biertjes 0,25 in een liter dan dus ca 17,5 flesjes.

Als je er lang genoeg over doet hoef je inderdaad niet straal bezopen te zijn. Als je het in 2,5 uur drinkt is inderdaad een coma mogelijk, zeker als je met lege maag begint.
Of hij heeft moeten overgeven voordat het in zijn bloed zat.

Heeft ie er veel bij gegeten dan komt de alcohol veel langzamer in zijn bloed en zal de hoogste piek iets lager blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag eens of hij soms ook aan de coke is, want dan kan het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lambrusco heeft (over het algemeen) een alcoholpercentage van 11%. Ik ga uit van een fles van 0,75 liter. Daar zit in totaal 82,5 ml alcohol in.

Eristoff Red heeft 20% alcohol en een inhoud van 0,7 liter. Daar zit in totaal 140 ml alcohol in.

In 1 biertje van 0,25 liter met een alcoholpercentage van 5% zit 12,5 ml alcohol in.

In totaal 222.5 ml alcohol (82,5+140) gedronken. Daar moet je 17,8 biertjes (222,5/12,5) voor drinken.

Ik kan mij niet voorstellen dan wanneer je dat in 2,5 uur wegwerkt niet dronken bent. Dan zou je 2,5 uur lang elke 8 minuten en 25 seconden een biertje moeten drinken.

Antwoord: 17,8 biertjes (op basis van de bovenstaande berekening)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer mis Casp. Een fluitje heeft in Nederland een inhoud van 22cl. Stapelglazen zijn er in 22cl of 28cl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Beamertje83: Eigenlijk kom je dus op hetzelfde antwoord uit als Karamel en Reinier alleen wat later?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ casp
In de toevoeging wordt gevraagd naar het aantal biertjes van 25cl, daarom heb ik dit ook in mijn antwoord berekend. @ roqui
Inderdaad, ik ben ondertussen ook met van alles en nog wat bezig, ik begin vaak met een antwoord en maak het soms iets later pas af. Bij deze een aantal berekeningen toegevoegd om mijn antwoord goed toe te lichten. Ik neem aan dat wanneer ik alleen 17,8 zou zeggen, je zou willen weten hoe ik daar aan kom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ casp
No worries :-) kan de beste overkomen!
Dronken zou ik van 17 biertjes in 2,5 uur zeker zijn, maar niet katslam, en in coma al helemaal niet hoor!