corona extra bier bevat volgens vrije info gerst. De hoeveelheid en de vorm is niet vermeld.is dit glutenvrij?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
11.2K
Erna55
6 jaar geleden
https://www.glutenvrij.nl/een_glutenvrij_dieet_wat_nu/alcohol
Hier vind je informatie over glutenvrije bieren.

Antwoorden (1)

Bier bevat mout en mout ontstaat door gerste- of tarwekorrels te laten kiemen en daarna te drogen. Granen als tarwe, spelt, rogge en gerst (gort) bevatten gluten en zelfs na het mouten is er een deel van het gluten afgebroken, maar er blijft toch een deel achter in het mout.
De gedachte die is ontstaan dat Corona glutenvrij zou zijn, komt waarschijnlijk omdat de Corona die in Mexico wordt verkocht, gemaakt is op basis van mais en dit is wel een glutenvrij graan. Deze variant is echter niet in Nederland in de verkoop.

Corona is dus niet glutenvrij omdat er gerst inzit!

Er bestaat overigens wel glutenvrij bier dat verkrijgbaar is. Indien het officiële Europese glutenvrije logo erbij aangegeven staat, kan je ervan op aan dat het ook écht glutenvrij is.
amc