Welke bieren kun je in de koelkast bewaren ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
5.2K
paulus811
7 jaar geleden
Welke niet?
Ritsuka
7 jaar geleden
volgens mij smaakt elk biertje het lekkerste gekoeld, ik kan er geen 1 bedenken die op kamertemperatuur beter zou smaken.
paulus811
7 jaar geleden
Kasteelbier hoor je rond 12 graden te drinken (erg lekker trouwens), maar hij kan in de koelkast.

Antwoorden (2)

Alle bieren kun je in de koelkast bewaren. Alle merken en alle soorten. Flesjes, blikjes, bierfust (daar moet je een grote koelkast voor hebben maar het kan wel).
Buiten de koelkast kan ook maar dan zal het wel wat minder lang houdbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tja als je de vraag letterlijk leest is mijn antwoord correct. Je kunt alles in de koelkast bewaren. ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
C+
De gemiddelde temperatuur in een koelkast ligt rond de 4°C.
Lichte (fabrieks)bieren voor directe consumptie kun je in de koelkast bewaren.

Sterke bieren kunnen voor het rijpingsproces beter tussen de 13 graden en 16 graden bewaard te worden. Lichtere bieren worden blij van temperaturen tussen 7 en 10 graden. Daartussen zitten de stouts en de ales, die het beste tussen de 10 en 13 graden bewaard kunnen worden.
Een vuistregel: hoe hoger het alcoholpercentage, des te hoger de bewaartemperatuur moet zijn.

Over het algemeen is een donkere kelder een prima plek om bier te bewaren.

Weetje
Zonlicht tast de hop aan dat in het bier zit. De reactie die zonlicht op de hop heeft zorgt voor een kattepisgeur. Dat is de reden dat bier in donkere flessen zit. veel brouwers maken gebruik van hop die minder gevoelig is voor licht dan vroeger.
Als je een krat bier op het balkon bewaard is hij veel eerder over de datum dan dat hij in de kelder staat. Meestal is de houdbaarheidstermijn die op bier staat onzin en is de manier van opslaan en bewaren bepalend voor de houdbaarheid.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+