Er zijn mensen die bij griep of migraine opknappen door t drinken van cola .....zie uitleg

En ook waar cola prima als schoonmaakhulp werkt. Als ik cola drink by griep/migraine word ik alleen zieker,en als schoonm.hulp werkt t ook niet. Wat kan hier de reden van zijn. (by schoonmaken heb ik al alle merken cola gehad) of is dit toch n fabeltje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
27.7K

Het beste antwoord

sommige vormen van ziekten : die komen door uitputting ....en als je uitgeput bent dan is het raadzaam vaak om extra energie te consumeren..... in mijn geval werkt vlees en cola altijd perfecto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Cola (Of elke andere caffeine houdende suiker rijke drank) helpt vooral tegen hoofdpijn als het een ontwenningshoofdpijn (bv weekend hoofdpijn) is. En dat is omdat het snel het tekort aan caffeines tegengaat. Caffeine (koffie tijdens werktijd) leidt tot verslaving, welke in het weekend meestal minder wordt gevoed.

Cola als schoonmaakmiddel? In principe moet het werken op verkalkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het drinken van Cola Light kan je sneller van je voedselvergiftiging af zijn. Cola light kan ziektekiemen als salmonella en shigella doden. Deze ziektekiemen zijn beruchte veroorzakers van voedselvergiftiging.
Verder is Cola ook een goed middel om roest te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone cola werkt niet vanwege de suiker die die frisdrank bevat.
pak eens een glas coke cola
leg er maar iets van goud in laat even 10 min in liggen dan afspoelen en drogen moet eens kijken wat goud mooi schoon word
kun je ook doen met koperen stuivers en centen
en coke cola is een uitstekend goed middel als je diarree heb
drink maar eens coke cola gewoon op kamertemeratuur
binnen 5 min van je diarree af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is waar het moet wel de echte cola zijn
Coca-Cola is uitgevonden in 1886 door de apotheker John Pemberton, die het drankje als een medicijn en genotsmiddel ontwikkelde tegen onder andere hoofdpijn en vermoeidheid. Het werd verkocht in kruikjes, als dikke siroop wat je zelf moest mengen met water. Nadat een barman op een gegeven moment het een idee vond om het te mengen met koolzuurhoudend water is coca-cola ontstaan zoals we het nu kennen.

De naam Coca-Cola is afkomstig van de cocaplant voor het stimulerende effect en kolanoten voor de smaak. De samenstelling van Coca-Cola is geheim, maar in elk geval bestaat het uit:

koolzuurhoudend water
fructosestroop of sacharose als zoetstof
fosforzuur
karamel als kleurstof
cafeïne
Arabische gom
kolanoten (tot 1905)[1].
cocabladeren (er wordt gebruikgemaakt van overgebleven cocabladeren na extractie van de cocaïne[2][3][4]. The Coca-Cola Company weigert elk commentaar op de berichten over de aanwezigheid van gedecocaïniseerde cocabladeren in Coca-Cola)[5][6].
7x, ook wel het geheime bestanddeel genoemd. Niemand, uitgezonderd een heel beperkte groep mensen, weet welk bestanddeel dit is. Er wordt gezegd dat dit dan ook de reden is waardoor veel andere cola-dranken de smaak van Coca-Cola niet kunnen evenaren.
In 2007 is Coca-Cola in de Verenigde Staten en België begonnen met de verkoop van Diet Coke Plus (in België: Coca Cola Light Plus), een variant van de light drank waar vitaminen (Niacine, B6, B12) en mineralen (zink en magnesium) aan toegevoegd zijn.

Coca-Cola zou vlekken op kleding op kunnen lossen (wel bloedvlekken verwijderen);
Coca-Cola zou donker haar blond maken;
Coca-Cola Light (in veel landen Diet Coke genoemd) zou een probaat middel tegen diarree of misselijkheid zijn;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de koolzuur in de cola ga je boeren. Dat verminderd de misselijkheid vaak. Andere drankjes met koolzuur helpen ook wel.

Hieronder nog wat extra info:

Het zijn vooral de koolzuur en de cafeïne die voor de gemelde verschijnselen zorgen. Sommige mensen hebben baat bij een glas cola als ze misselijk zijn. Koolzuur prikkelt de maag en cafeïne versterkt de darmperistaltiek. Van cola ga je dus boeren en poepen. Bij misselijkheid of een voedselvergiftiging is dat precies wat je wilt: snel die maag leeg. Maar als je diarree hebt met een andere oorzaak, dan kun je beter iets anders drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het verschijnsel uit ervaring en schrijf het ook toe aan de caffeïne en koolzuur. Zie hierboven.