Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de invloed van alcohol drinken (Wekelijks) tot je hersenen volledig ontwikkeld zijn ?

Hallo

Over alcohol weten we allemaal dat het bij overmatig gebruik schade kan veroorzaken aan de hersenen vooral bij tieners die dagelijks drinken.
Ook als je al volledig ontwikkeld bent is alcohol slecht.

Maar wat ik me nou afvraag is als je bijvoorbeeld elke week 1 dag uitgaat en wel wat naar binnen werkt of dat tot je 23e voor invloed heeft op de ontwikkeling? Gaat de ontwikkeling dan langzamer stopt het voor een deel of gaat het gewoon verder zoals bij een niet drinker?

Ik bedoel dus niet dagelijks drinken waarbij je jezelf kapot maakt.

Alvast bedankt

7 jaar geleden
in: Dranken
40

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Alcohol drinken heeft een negatieve invloed op de hersenontwikkeling. Het kan de hersenen schaden, waardoor het moeilijker wordt om te leren, te onthouden en te concentreren. Het kan ook leiden tot veranderingen in de structuur en functie van de hersenen. Daarom wordt aangeraden om geen alcohol te drinken totdat de hersenen volledig ontwikkeld zijn.
(Lees meer...)
Bronnen:
een maand geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding