Wat is de waarde van een 40 jaar oud 5sterren 3liter fles metaxa?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Antwoorden (1)

Niet veel, vrees ik.
De fles is 40 jaar oud, maar de inhoud is er misschien niet beter op geworden.
Het aantal sterren geeft aan hoeveel jaar de drank is gerijpt, dat is en blijft dus vijf jaar in dit geval. In de fles rijpt Metaxa niet verder.
Gezien de huidige verkoopwaarde schat ik deze fles op € 100,-.

Toegevoegd na 48 minuten:
Ter info: op eBay Duitsland wordt een fles van 0,7 liter en 58 jaar oud voor € 23,- aangeboden.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Huidige verkoopwaarde is €64,24 Vond een flesje van 70cl voor €14,99
SimonV
7 jaar geleden
Toch gaan dit soort flessen voor een hogere prijs van de hand omdat veel leken denken dat de Metaxa echt 40 jaar oud is.
SimonV
7 jaar geleden
In de winkel betaal je overigens toch al gauw € 19,- (Mitra bijvoorbeeld).
Dat zou voor drie liter neerkomen op € 80,-.
Hier moet wel bij vermeld worden dat drieliterflessen doorgaans goedkoper zijn dan vier flessen van 0,7 liter. Met wat geluk verkoop je de fles voor meer dan € 100,-. Maar je kunt net zo goed als hoogste bod € 30,- krijgen.
Hangt ook van het uiterlijk van de fles af.