Hoe maak ik een pak drinken het beste open als de dop vast zit?

Ik heb in de supermarkt een pak sinaasappelsap gekocht. Toen ik 'm thuis open wilde maken, bleek de dop muurvast te zitten. Meerdere gezinsleden hebben al geprobeerd om de dop open te draaien, maar het is nog niemand gelukt. Wat is de beste alternatieve manier om dit pak open te maken? Dit in verband met hygiëne, want ik vind het zonde om het hele pak weg te moeten gooien als ik 1 glaasje drinken heb ingeschonken.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dranken
3.6K
Amadea
4 jaar geleden
Heb je een tang met rubberen omhulsel rond de handgrepen? Daar draai ik het in zo'n geval altijd mee open. Met dat rubber heb je betere grip, en je kunt met je hele hand knijpen om 'm vast te hebben.
Pieterke
4 jaar geleden
Ik doe het altijd met een allesopener. Daar zit in het midden aan beide kanten een opening die eigenlijk bedoeld is om noten mee te kraken maar als ik de dop er in klem en dan een beetje met de allesopener draai krijg ik de dop er prima af.
Rieneke1
4 jaar geleden
Dop al onder de hete kraan gehouden?

Antwoorden (2)

Aan een zijkant een flapje karton opvouwen, hoekje afknippen en inschenken. Na opening is het pak drinken nog prima een aantal dagen houdbaar in de koelkast. Vroeger hadden pakken nooit dopjes en moest je alles openknippen. Toen was sap ook gewoon een aantal dagen houdbaar in de koelkast in een geopend pak.
4 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten openers die je kan gebruiken. Sommige "alles-openers" hebben een soort tanggreep met karteltjes, een notenkraker in tangvorm (soort knijper) heeft dat ook. Eventueel doe je het met een waterpomptang. Het werkt allemaal.