Van hoeveel bier word je dronken?

Ik vroeg me toch wel af he, van hoeveel biertjes word ik nou dronken? Ik ben bijna 17 nog een maand, weeg ong 50kilo, ben ook niet zo groot.
En drink niet heel vaak.

Dus hoeveel biertjes voordat ik dronken word? Bijvoordbeeld heineiken flesjes zulke ongeveer hoeveel?

Toegevoegd na 3 dagen:
Oke had gisterenavond feestje en dronk 5 biertjes op toen was te wel genoeg voor mij werd helemaal wild. Maar mijn vrienden konden dr wel 10 op en leken nuchter maar ze lachte kapot veel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
9.5K

Het beste antwoord

De meeste mensen worden dronken of aangeschoten na 2 a 3 biertjes. Maar een jong iemand onder de 18 jaar die nog geen volwassen gewicht heeft zal je het al voelen na 1 biertje. Ik ken mensen van 50 kg die al van een half glasje al dronken zijn. Maar dat zijn oude omaatjes die nog nooit iets gedronken hebben.

Overigens niet voor niets is de grens 18 jaar voor dat je mag bier mag drinken, dus echte bronnen kan of mag ik niet geven. Want geen wetenschapper zal hier onderzoek naar mogen doen.