Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wiskey in de auto laten liggen, is dit nog goed?

Ik had een Red Label fles gekocht en was deze in de auto vergeten. Onder deze temperatuur is de whisky aardig verhit geraakt.

Mijn vraag is of dit nog te drinken is, wanneer de whiskey weer is afgekoeld.

Alvast Bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Dranken
3.2K
kierkegaard47
7 jaar geleden
ik weet niet zeker of whikey chemisch gezien zou kunnen bederven, maar biologisch gezien lijkt me, door het hoge alcoholgehalte. die kans nihil.
kierkegaard47
7 jaar geleden
(ik denk dus dat er een goede kans is dat wiskey in een gesloten fles onbederfelijk is, hooguit verliest het misschien wat smaak als je het heel veel te lang bewaart).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan zeker geen kwaad, volgens kenners is het verwarmen en daarna weer afkoelen van sterke drank alleen maar goed, hierdoor verouderd de drank beter, en komt de smaak ten goede.

zie de link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jawel, het komt de smaak niet ten goede als het in de volle zon staat, maar het natuurlijk slechts een instaps whisky .Met de dop eraf whisky halfvol 3 dagen laten staan is erg vies ,maar dan staat het in contact met zuurstof. En je alcohol verdampt.
Maar bij de gall en gall staan ze ook weken op de stelling, op de dure na.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding