Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn geopende frisdrank na 1 maand drinken?

Hallo,
Ik heb ruim 1 maand geleden een één Liter fles Fernandes gekocht en daar 1 glaasje uit gedronken waarna ik deze in de kast heb gezet. Ik was dit helemaal vergeten en vandaag opende ik hem opnieuw, de prik zit er nog in (stond rechtop) en hij ruikt niet vreemd. Een klein slokje geproefd en het smaakte niet anders. Kan ik dit veilig drinken? Zonde om weg te gooien anders..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
13.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als een fles frisdrank is geopend dan komt er zuurstof bij de drank. Daardoor kan de smaak veranderen, de hoeveelheid koolzuur (de prik) verminderen en eventueel de inhoud bederven. Overigens moet er dan op het etiket staan dat na opening de inhoud beperkt houdbaar is.

Maar over het algemeen geldt bij frisdrank, waar dat niet op het etiket staat, dat zolang de houdbaarheidsdatum die op de fles staat nog niet verstreken is je het spul nog rustig kunt drinken. Uiteraard is je eigen smaak die bepaald of je het nog lekker vindt maar volgens de fabrikant zou er geen probleem zijn als je het opdrinkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding