Sangria moet je zelf maken. SangriaWIJN , een van de ingrediënten, is wel hier en daar te koop en meestal wel lekker, maar je moet er natuurlijk zelf nog van alles doorheen gooien om er echte Sangria van de maken.

Maar met wat lekker vers fruit, (aardbeien is ook heel lekker trouwens !), vruchtensap, iets als seven up , honing , suiker, en eventueel een scheutje likeur om de boel weer wat op te peppen, kun je van bijna elke Sangria-wijn wel iets lekkers maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, ik heb het met 7up en aarbeien en frambozen gedaan. Amaretto is ook lekker om er door te gooien.

Andere antwoorden (6)

Iedere supermarkt heeft Sangria. Ik heb een tijdje geleden bij de C1000 Sangria gekocht (er was maar 1 soort) en met 7up en verse aardbeien en frambozen vond ik 'm best te drinken :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn de ingredienten voor lekkere sangria:

1 fles rode spaanse wijn
1 citroen in partjes gesneden
1 sinaasappel in partjes gesneden
2 appels geschild en in stukjes gesneden
Een tros blauwe druiven halveren
3 eetlepels suiker
1 scheut cointreau of cognac
2 glazen ( citroen)spuitwater

Dat zit nooit allemaal in dat spul wat je kant en klaar koopt natuurlijk.
Maar daar kan je dan weer wat spul (fruit ofzo) naar smaak bij doen.

Volgens mij hebben ze 's zomers bij de meeste supermarkten wel sangria.
En lekker............is een kwestie van smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De AH, ik vind die sangria uit zo'n grote groene 1,5 literfles het lekkerst, met een geel label.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dirk v.d. Broek heeft een echt lekkere Sangria in de zomermaanden. Hij is er nu nog niet, dus ik weet het merk niet. Hij komt binnenkort weer. Het is een grote , rode, plastic fles met een "bolle"hals. Hij heeft een kleurige afbeelding erop staan met fruit. Hij heeft een fruitige smaak en je hoeft er eigenlijk niets bij te doen voor de smaak. Ik vind het alleen gezelliger staan om er wat schijfjes sinaasppel en perzik of aardbeien bij te doen. Ook stukjes appel zijn lekker. Pas wel op dat het geen vruchtenbowl wordt, maar dat kan ook voor de verandering,hoor.
amc
14 jaar geleden
Zelf Sangria maken:

Basis (+/- 1 liter)

2 delen cointreau
1 deel Brandy (goedkope Cognac)
1 deel Gin
Grenadine
Fanta Orange
Fanta Lemon (bitterlemon)
Shijfjes Citroen en Sinaasappel
(dit lekker tijdje laten staan)

Dan kun je de basis aanmaken met zoals gebruikelijk
een (fruitige) rode wijn, maar je kan hier ook een mouserende witte wijn voor gebruiken zoals bv een spaanse cava etc etc
Ook kun je hem aanmaken met een cider (appel)

Wat betreft de alcohol kun je natuurlijk best experimenteren met bv bessenjenever, vooral jenevers/likeuren op basis van fruit doen het altijd goed.
De andere alcohol is puur om de sangria iets sterker t5e maken, daar moet je voornamelijk neutrale sterke dranken voor gebruiken.

Wil je hem kopen?
Kijke eens bij de Aldi, als ze hem hebben is deze heel erg lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die grote pakken met sangria in de winkel is erg lekker, (1,5 liter geloof ik)
deze mengen met 1 liter mouserende zoete wijn en partjes sinasappel en citroen en dan in glazen karaffen met ijsblokjes schenken.
De blokjes en vruchten tegen houden met schenken dmv een ( houten) lepel en je hebt de lekkerste sangria zelf gemaakt.