waarvan wordt energie drank zoals redbull van gemaakt.?en zitten dierlijke stoffen in.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
9.6K

Antwoorden (4)

iig ginseng, dat is plantaardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IS RED BULL ENERGY DRINK GESCHIKT VOOR VEGETARIERS?
Red Bull Energy Drink is geschikt voor vegetariërs. Red Bull Energy Drink bevat geen dierlijke producten noch producten die op basis van dierlijk materiaal worden gemaakt.

IS RED BULL ENERGY DRINK KOOSJER?
Red Bull Energy Drink heeft een koosjer-certificering. De productielocatie en de herkomst van de ingrediënten zijn geïnspecteerd en gecontroleerd door de organisatie die daartoe bevoegd is.

IS RED BULL ENERGY DRINK HALAL?
Red Bull Energy Drink heeft een halal-certificering. De productielocatie en de herkomst van de ingrediënten zijn geïnspecteerd en gecontroleerd door de organisatie die daartoe bevoegd is.

IS RED BULL ENERGY DRINK VRIJ VAN GLUTEN, TARWEN, ZUIVELPRODUCTEN EN VEGETARISCH?
Ja, Red Bull Energy Drink bevat geen gluten, tarwe of zuivelproducten en is geheel vegetarisch!

IS TAURINE GEMAAKT VAN STIEREN TESTIKELS? IS TAURINE EEN AFGELEID PRODUCT VAN STIEREN TESTIKELS OF SPERMA VAN STIEREN?
De taurine in Red Bull Energy Drink is puur synthetisch en wordt geproduceerd door farmaceutische bedrijven. Het is niet afkomstig van dieren noch van dierlijk materiaal. Alle ingrediënten van Red Bull Energy Drink worden synthetisch geproduceerd door farmaceutische bedrijven. Zo kunnen wij een optimale kwaliteit waarborgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
taurine.. zwavelhoudend organisch zuur

Toegevoegd na 2 minuten:
maar is synthetisch lees ik hierboven.. excuses
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de site van red bull

Ingredienten
-Taurine. Taurine is een conditioneel essentieel aminozuur, een lichaamseigen stof, die op natuurlijke wijze in het menselijk lichaam aanwezig is
-Glucoronolactone is een koolhydraat, een soort van suiker.
- B vitaminen spelen een belangrijke rol bij de stofwisseling, zoals het opbouwen en afbreken van koolhydraten, vet en proteïne. B vitaminen hebben ook bewezen mentale en fysieke prestaties te ondersteunen.
- sucrose
- glucose
Ik zie geen vermelding van de cafeine op hun eigen site!

Volgens een Belgische site:
De samenstelling van Red Bull is geen geheim. Het drankje bevat suiker, cafeïne, een aantal vitamines, een voorloper van vitamine C - dat is een stof die in het lichaam omgezet kan worden tot vitamine C-achtige moleculen - en een hoge dosis van het aminozuur taurine.
De stof waar het vooral om draait is cafeïne. De hoeveelheid in een blikje komt overeen met ongeveer twee koppen sterke koffie. Het cafeïnegehalte dat in België is toegelaten, bedraagt 360 milligram per liter. Red Bull blijft daar met 320 milligram per liter net onder.

Volgens www.ergogenics
In 100 ml Red Bull zit 32 mg van het stimulerende en bloeddrukverhogende cafeïne, maar ook 400 mg taurine. Taurine laat het lichaam meer adrenaline en nor-adrenaline opnemen, zegt de theorie. Daardoor gaan spiercellen harder werken, en verdwijnen tegelijkertijd die hormonen uit het bloed. Dat verlaagt de bloeddruk, want adrenaline en nor-adrenaline werken vaatvernauwend. Drink je een blikje Red Bull, dan weegt het positieve effect van de taurine kennelijk zwaarder dan het negatieve effect van de cafeïne. Wat de bloeddruk betreft. tenminste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Jawel, Red Bull vermeldt wel de cafeine:
- CAFEINE

Cafeïne is gekend voor z'n stimulerende effect op de psychische en fysieke functies. Het is bewezen dat cafeïne de reactiesnelheid, de alertheid en concentratie verhoogt.
Cafeïne zit in veel voedingsmiddelen, zoals koffie, thee en chocolade. Één blikje Red Bull® Energy Drink bevat ongeveer evenveel cafeïne als een kop koffie.