Water.
...

Toegevoegd na 55 seconden:
Oh, en laat ik Rivella niet vergeten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt natuurlijk ook uitstekend zelf ijsthee maken met geen of bijna geen suiker (of een andere zoetstof dan Asparrtaam) door sterke (vruchten)thee af te laten koelen. Eén klontje suker of 8 (gemiddeld glas frisdrank) scheelt een slok op een borrel....

Suikervrije aanmaaklimonade met spa rood is ook een uitstekende frisdrankvervanger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat er in suikervrije limonade ook aspartaam zit, Of zijn er misschien merken waar geen aspartaam in zit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeh, dat zou ik je zo niet durven vertellen ; was bij mijn laatste toevoeging die aspartaam alweer bijna vergeten.....
Je hebt gelijk ; daar zit cyclamaat, aspartaam en saccharine in. Valt dus ook af. Er is echter niks mis met aspartaam hoor ; dat is zo ongeveer één van de best onderzochte stoffen ter wereld, en in elk geval vrijwel zeker minder schadelijk dan suiker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toch schijnt aspartaam kankerverwekkend te zijn, hoezo niks mis mee? Zie lijst met 92 klachten: http://www.aspartaam.nl/artikelen/tabel.html
"
... en de moderne ziekte waar alles onder wordt gevangen, Fibromyalgie terwijl ze in feite slachtoffers van aspartaam vergiftiging waren"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JUIST vanwege al die lulkoek en bullshit over aspartaam, is het één van de best onderzochte stoffen. In de juiste dosis is zo ongeveer alles kankerverwekkend, en dergelijke doses krijg je van aspartaam echt niet binnen.
Al die informatie over 'de negatieve effecten van aspartaam' die jij beschrijft, komen van discutabele, niet wetenschappelijk onderlegde websites, waar je überhaupt een informatie van vandaan zou moeten willen halen. Om over fibromyalgie, ME, CVS, en - de nieuwste vinding - HPU nog maar niet te spreken..... (Vroeger kwam het trouwens - onder andere - allemaal van kwikvullingen (amalgaam), maar sinds we dat niet meer in de mond hebben, is het ineens van de áspartaam - dikke kans dat dat vooral is omdat het woord er een beetje op lijkt.....) Hier twee links van in elk geval redelijk betrouwbare sites : http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3044040/2011/11/21/Nog-maar-eens-Aspartaam-is-ECHT-NIET-gevaarlijk.dhtml http://www.skepsis.nl/aspartaam.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.food-info.net/nl/sweet/aspartame.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen die als de dood zijn voor het door en door onderzochte Aspartaam, zoveel vertrouwen hebben in de nog buitengewoon discutabele en beslist niet lekker smakende Stevia. (Maar dat vind ik ook van aspartaam hoor, die vieze nasmaak). Deze info is al wat ouder, maar nog wel vrij recent :
http://www.food-info.net/nl/sweet/stevioside.htm Het toverwoord 'natuurlijk' zal hem hier de truc doen. Alsof alle natuurlijke stoffen veilig en gezond zijn.... Ik neem nog maar even een beetje veilige, natuurlijke nicotine ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik eerlijk gezegd ook niet maar ik snap evenmin waarom alles zoet moet smaken, tot aan vleeswaren en saus voor over de vis toe. Goed, we vinden zoet van nature lekker maar dat hoeft nog niet tot gevolg te hebben dat alles vergeven moet zijn van de suiker of van de zoetstoffen. En dan doel ik natuurlijk op de smaak en niet op directe giftigheid van de zoete goedjes. ;-)
De light frisdrank die je zelf maakt. Het is zo simpel en voor de hand liggend. Maar toch vergeten mensen hoe makkelijk ze zelf hun frisdrank light kunnen maken.

Heel simpel door 2/3 frisdrank (of minder) en 1/3 water te nemen. Het is minder zoet, bevat minder calorieën, minder slecht voor je tanden en goedkoper. Uiteraard kan het ook andersom, een goedkoop flesje bruisend water van een huismerk met een beetje siroop.

Als je light frisdrank wilt drinken maar je wilt het niet minder zoet, of helemaal dan ontkom je niet aan zoetstoffen. Een alternatieve zoetstof zou dan stevia kunnen zijn. Zoals bijvoorbeeld Sprankelfruit van appelsientje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan eigen ice thee maken zonder aspartaam.
benodigheden
- zwarte thee
- stevia (natuurlijk zoetmiddel zonder calorieen of nauwelijks.)
- soda of bruiswater
- evt citroentje

sterke thee maken, aanvullen met bruiswater, stevia er in naar smaak laten koelen, citroentje er in, ijsblokjes erin, paraplutje erin
en je hebt je home made ice thee zonder aspartaam

Toegevoegd na 24 minuten:
stevia kan je ook in de AH kopen als het goed is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig is stevia ,ook honingkruid genoemd, steeds meer in gebruik aan het komen bij diverse frisdrank fabrikanten. Zo heeft Pepsi een enorme investering gaan doe door zijn lightproducten met stevia te zoeten.
Het is een plantje dat steeds populairder wordt het is 100 % natuurlijk, heeft 0 calorieën of koolhydraten en doet niets met de bloedsuikerspiegel. Het wordt zelfs aanbevolen bij diabetici.
Appelsientje heeft sinds april ook sinaasappel-en appelsap gezoet met stevia net als het sprankelfruit.
Sprankelfruit heeft de varianten; sinaasappel, sinaasappel
minder calorieën, citroen-limoen en appel troebel.
Ook van Coolbest ligt sinds april een lightvariant met stevia in de winkel.
amc
11 jaar geleden
Water! Drink geen zoete dranken. Vermijd zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Eet ook spek dus moet een zoetje ook kunnen
Ik vroeg me dat een tijd geleden hetzelfde af en kwam inderdaad ook op Rivella, maar ook een aantal (niet allemaal!) Spa & Fruit smaken bevatten geen aspartaam.

Zelf vind ik de Apple versie het lekkerst, nl appelsap met prik in feite. Het heet geen light (anders zat er wel aspartaam in), maar er zitten 20 Kcal per glas in, dus dat is vrij weinig.
Ingrediënten: Koolzuurhoudend Spa® mineraalwater 82.7%, vruchtensap 15% (appel (15%)), voedingszuur: citroenzuur, natuurlijk appelaroma, zoetstoffen: cyclaamzuur – acesulfaam K – sacharine, antioxidant: ascorbinezuur, conserveermiddel: sorbinezuur
Er zitten dus wel zoetstoffen in, maar geen aspartaam..

Ik ga deze vraag zelf ook volgen, want ik zou ook graag meer drankjes willen vinden waar uberhaupt geen nare zoetstoffen in zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar de Spa is er niet lekkerder op geworden terwijl hier al zo weinig in zat