Hoe kan ik oranje chocolademelk maken?

Ik wil graag chocolademelk maken met een oranje kleur. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

Omdat chocolademelk niet echt donker van kleur is, eerder lichtbruinig, kun je oranje voedingsvloeistof gebruiken. Kies wel voor een felle oranje kleur, zoals Electriciteitsnet Orange van Americolor. Door de oorspronkelijke kleur van de chocolademelk zal de kleur wel iets minder vel worden. http://www.cupcakesenmuffins.nl/product/kleurstoffen-electric-orange/

Toegevoegd na 48 seconden:
Ipv electriciteitsnet bedoel ik natuurlijk electric.

Toegevoegd na 1 uur:
En met vel uiteraard fel (spellingscorrectie)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Goed antwoord! +
Utrecht
9 jaar geleden
Ligt er een beetje aan hoeveel cacao er in je chocolademelk zit. Als het nog echt naar cacao moet smaken zal je er toch 1,5 à 2% cacao in moeten doen. Dan heb je een redelijk bruine melk waar met een kleurstof echt geen oranje melk meer van te maken is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
leuk bedacht!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@utrecht: ik heb de chocomelk van Nutricia Chocomel in mijn hoofd, die is niet zo donker van kleur, hoor. Ik spreek uit ervaring. :)
Utrecht
9 jaar geleden
Ik ook; heb een aantal jaren R&D aan Chocomel gedaan ;-)
Overigens is Chocomel al meer dan 15 jaar niet meer van Nutricia maar van FrieslandCampina.

Andere antwoorden (1)

Wanneer je chocolademelk maakt door witte (smelt) chocolade in warme melk op te lossen, dan wordt het oranje van de kleurstof helderder. Bij de grotere supermarkten of bij specialistische bakwinkels kun je oranje kleurstof kopen. Wees bij toevoegen van de kleurstof voorzichtig. Druppel voor druppel en eerst roeren. Er is maar heel weinig nodig om een mooie oranje kleur te krijgen.
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
De smaak van chocolade(melk) komt van het cacaopoeder, niet van de cacaoboter. Met witte chocolade (= cacaoboter met suiker), krijg je geen chocolademelk maar een erg vette zoete melk met vanillesmaak.....