Ik maakte net wat warme chocolademelk... en toen...

er gebeurde wat.. maar dat vertel ik dadelijk

zo maakte ik mijn chocolade melk...

200ml beker met 150/160 ml melk
2min in de microwave...
een heeel erg klein beetje poeder-koffie en heel veeel chocolade poeder...

roeren...

2min in de microwave.. en toen... zwelde het op... ik bedoel... er was nog 2/3cm over tot te rand... alles ging omhoog morste... hele microwave vies (net schoongemaakt natuurlijk)...

mijn vraag is: waarom zwelde het op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde zou gebeurd zijn, indien je het op het gas verwarmd had. Ligt dus niet aan je magnetron.

Het beste antwoord

je hebt het laten koken, en kokende melk komt omhoog.
volgende keer korter in de magnetron zetten, of op lager vermogen.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Soms is het allemaal zo simpel! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd, mijn hot chocolate is really HOT.
+1

Andere antwoorden (1)

Gewoon te heet laten worden,kan gebeuren,het schoonmaken erna is het ergste1 En als ik mag,een kleine opmerking: De verleden tijd van zwelleen is zwol,het zwol op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwellen, zwol... ik weet niks over spelling :( sta ook 5.6 gemiddeld op rapport, nederlands vind ik heel moeilijk.