Hoeveel limonadesiroop voor 2 liter limonade?

Ik wil een pet fles van 2 liter voortaan elke dag vullen met limonade.
En die dan in een hele dag op drinken.
Want dat zeggen ze altijd, 2 liter water, maar water vind ik niet lekker dus wil ik dan limonade maken.
Dat is ook niet zo slecht namelijk.
Maar hoeveel moet ik dan hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
11.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
2 liter water hoeft niet per se hoor, je krijgt ook vocht uit je voeding binnen.
Kijk gewoon naar de kleur van je urine, als die goed is drink je voldoende: http://health.clevelandclinic.org/2013/10/what-the-color-of-your-urine-says-about-you-infographic/
Je vochtbehoefte is afhankelijk van veel factoren, zeggen dat iedereen 2 liter moet hebben klopt niet.

Antwoorden (1)

Het hangt af van de limonadesiroop die je gebruikt ; sommigen verdunnen 1:4, andere wel 1:7 ; meestal staat dat op de fles. Als je echt de hele dag die zoete meuk wilt lebberen in plaats van lekker, fris water, kun je het best (gedeeltelijk) suikervrije limonadesiroop gebruiken. Op een hele twee-liter-fles gaat dus 250 cc limonadesiroop en 1750 cc water.

Ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat limonade niet zo slecht is, maar het is natuurlijk puur suiker OF zoetstof ; niks gezonds aan dus. Maar de anderhalf - twee liter die je drinkt per dag, hoeft inderdaad niet puur water te zijn. En het is in elk geval een betere optie dan frisdrank.

Toegevoegd na 1 minuut:
250 cc geldt natuurlijk voor 1 :7 - limonade.
Bij 1:4 moet er al 400 cc in.
Even op de fles kijken en het sommetje maken - en desnoods nog iets verder verdunnen zelfs.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
De fabrikant zet er van 1:7 op, maar ik vindt 1:20 vaak net zo lekker.
En idd, siroop is gewoon vloeibare suiker, erg ongezond.
Amadea
9 jaar geleden
Neem dan Roosvicee, dan zitten er in elk geval nog wat waardevolle voedingsstoffen in. En het hangt er maar net vanaf hoe zoet iemand het lekker vindt. Ik doe maar een bodempje op een longdrinkglas water. Dus wat zou dat zijn, een vijftiende?