cola uit de kraan?

als kind vond ik het een fascinerende gedachte. een kraan voor water en een kraan voor cola.

cola is een van de meest gedronken frisdrank, maar het is altijd zo zwaar in de boodschappentas. zou het theoretisch mogenlijk zijn een cola kraan te maken zodat elk huishouden cola per liter bij de gas water licht rekening betaalt? en naast een waterleiding dus een colaleiding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.9K

Het beste antwoord

het aanleggen van leidingen voor cola uit de kraan is mogelijk.

alleen het onderhoud van de cola-slangen/leidingen en kranen vergt regelmatig onderhoud, deze zal regelmatig doorgespoeld moeten worden. En niet iedereen is altijd thuis om de kraan open te zetten.

Ook zal de kraan regelmatig uit elkaar gehaald moeten worden om aanslag te verwijderen. Kan u beter zelf een frisdrank-tap installatie aansluiten thuis met een koolzuur-tank eraan.

Maar of daar ruimte voor is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Je kan dan beter een tap nemen, niet iedereen is gek op cola maar daarnaast gaan ze echt geen cola-leiding aanleggen, sorry, maar dit idee moet je toch egt zelf gaan uitwerken met idd iets van een eigen tap ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou dit idee bij de fabrikant neer kunnen leggen
het zou idd zo gek niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de horeca bestaan er al van dat soort apparaten.
Er is een pomp die bubbeltjes aan het water toevoegd en er komt een smaakje bij. Op die manier kun je met hetzelfde apparaat verschillende drankjes maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
dat soort apparaten heb je ook voor thuis.
Moet je er alleen voor zorgen, dat je het smaakje in huis hebt. Geen gesjouw meer met zware flessen.
Weet overigens niet of het smaakt!

http://www.pixmania.nl/nl/nl/1337171/art/soda-club/soda-club-jet-machine.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou theoretisch wel mogelijk zijn denk ik, maar je bent gigantisch veel kosten kwijt aan alle nieuwe leidingen aanleggen.
Ik denk dat je wel zoiets kan doen als bij grote biervaten, ergens in de schuur of kelder een grote tank cola, en vanaf daar leidingen aanleggen naar de keuken, dat je daar cola kan tappen :)

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik ben ook geen fan van cola. Ik denk dat een persoonlijke tap maken het beste idee is.
13 jaar geleden
Dat zou een heleboel investeringen vergen. Colaleiding naast waterleiding, dus alle straten moeten worden opgebroken. En heb je dan ook een afvoer?
Als je trouwens cola wilt tappen, kun je misschien zo'n tapvat voor bier met cola vullen. Dan heb je hetzelfde idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie is het mogelijk. De inverstering weegt echt zeker niet op tegen de opbrengsten; Het is geen makkelijk systeem (Het moeten immers drukleidingen worden) en de consumptie is niet zo hoog (Bij ons wellicht 5 flessen per jaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, geen probleem. Alleen de prik is eraf als de cola bij je thuis is.
Waarom niet meteen een biertap erbij en een sinas leiding. Koffie en thee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, Goeie gedachtegang!
Ik zou het zelf nog verder uitbreiden. Ze zijn bezig met de ontwikkeling van een driedimensionale printer. In de toekomst kan er dus een hamburgertje uit je printer komen. heerlijk!
Dus,.... als de ingrediënten voor sommige dranken naar huis toe getransporteerd worden,... dan kunnen we zelf bepalen welk drankje er door onze kranen komt.
Ik geloof hier wel in. Het is alleen jammer dat we er nog jaren en jaren op moeten w88.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou indd, ik zit ook al een tijd te wachten op draadloze stroom. als ze op de maan kunnen lopen moet dat ook gewoon kunnen. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hebben ze wel op de maan gelopen?? hahaha nou Menno, ik kan haast niet wachten, voor mij mag het er nu al zijn.
Ik zou ook al zo graag willen vliegen in mijn (elektrische) auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga maar is een boek schrijven.... " 2084 live from the animal farm"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt nog gelijk ook http://www.bright.nl/draadloze-stroom-door-magnetisch-veld kijk dat zijn de uitvindingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal, de printer is er al lang, alleen het printen lukt nog niet echt aardig. Want hoe gaat dat op de ''uni''??? komen er al lekkere hamburgers uit?
er bestaan wel apparaten voor. Zoals die bij de McDonalds. die mixt cola siroop met water met prik oid.
ik zou er een kopen als ik jou was
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag! Mijn leraar vertelde mij weleens of we hierover fantaseerden en waarom het niet mogelijk is.

Cola bevat veel suiker. Cola plakt verschrikkelijk. Op een gegeven moment zal de leiding door al het plak verstopt raken en gaan stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het einde zou dan een beetje zoek zijn want dan kan je net zo goed een bier kraan,limonade kraan ect ect gaan verzinnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang leve postmix!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou kunnen, maar zou je dan voor 'kraan-cola' ook maar 0,000064 ct hoeven te betalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe mij maar een geld kraan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee, maar ik denk niet dat dit ooit op de markt komt.
Ik denk niet het mogelijk is om cola, door bijv een waterleiding te laten lopen, volgens mij bijt dat spul en tast het metaal aan waardoor ze gaan lekken.
Ook zal de overheid er een stokje voor steken denk ik.. cola is niet erg goed voor je gezondheid en tanden en als het uit de kraan zal stromen zullen de kosten in de zorg drastisch gaan stijgen ben ik bang ;)