Van welk alcoholisch drankje ruik je het minst in adem dat je alcohol op hebt?

9 jaar geleden
in: Dranken
4.4K
Amadea
9 jaar geleden
Een zoet likeurtje (mét room) lijkt mij veel waarschijnlijker dan wodka. Dat spul is zo sterk...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'Firemann', dat smaakt naar mondwater en ruikt er ook naar waardoor de alcohol lucht gemaskeerd wordt.
Castle
9 jaar geleden
mojito's vanwege de pepermunt
anneliez
9 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat dat wodka zou zijn, maar ik doe er geen eed op.

Het beste antwoord

Het gaat niet om het drankje. Het gaat om de hoeveelheid alcohol in je bloed. Dit bloed ga door de longen en daar wordt het uit het bloed gediffundeerd. Dus het drankje maakt niets meer uit.
Een grote gespierde man zal dus minder naar alcohol ruiken vanuit zijn longen, dan een slanke kleine dame, ook al hebben ze precies hetzelfde gedronken.

Bron zegt: Over the past decade, physiological studies have shown that alcohol is exchanged entirely within the conducting airways via diffusion from the bronchial circulation.