Ik kom net thuis en heb best wel vrel gedronken wat moet ik doen?

Ik heb best veel gedronken maar onder het fietsen had er geen last van. Maar nu ik in bed lig wel..
Hoe komt dat? en zou ik me alvast voor moeten bereiden op een rit naar de wc als alles beetje begint te draaien? Of wat kan ik het best doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
84.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet niet hoe (slecht) hij/zij typt als hij/zij niet aangeschoten of dronken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik adviseer je even te kotsen, bespaart je een kater en misselijkheid!

Het beste antwoord

Je zal inmiddels alvast bijgekomen zijn, maar voor de volgende keer: neem bovenstaande antwoorden ter harte en ik heb nog een tip voor je als je in bed ligt en het gevoel hebt dat je in een achtbaan zit:

Op je rug gaan liggen, 1 been buiten het bed houden en met de voet de grond raken. 1 hand onder je hoofd en zo in slaap proberen te vallen. Dan ben je minder draaierig omdat je dan besef hebt (door aanraking) van jouw houding.

Ik hoop alleen voor je dat je niet bovenin een stapelbed ligt. Dan wordt de grond raken een beetje lastig. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (8)

Is dit de eerste keer dat je dronken bent?

Op je fiets was je 'actief' en nu in bed niet meer. Je zult zien dat wanneer je straks daadwerkelijk gaat liggen je het nog meer voelt. Dat je je draaierig voelt is geen garantie voor een kotsbui, dus als je je verder niet misselijk voelt zou ik daar nog even niet vanuit gaan.

Ga lekker slapen, zelf slaap ik heerlijk als ik dronken ben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring....kies voor slaap tekort en ga gewoon en uur tv kijken en daarbij zoveel mogelijk water drinken het eerste half uur...tweede half uur iets minder water om straks niet in je slaap wakker te worden! Ok morgen ben je wat moe, maar door het vele water geen kater! Oh ja...2 liter in een keer drinken en dan slapen is minder goed want dan blijf je waker worden door aandrang naar toilet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter een emmer naast je bed zetten voor het geval je het toilet niet haalt. Drink in ieder geval een paar glazen water om het vochtverlies te compenseren. Moet je daardoor braken dan is dat minder schadelijk voor je gebit omdat je de zure maaginhoud verdund hebt. Gebraakt zou je zonder dat water toch wel gedaan hebben.

Als het je lukt, eet dan een beschuitje met honing. Daarmee neutraliseer je de acetaldehyde, een giftig afbraakproduct van alcohol, dat vooral de kater veroorzaakt. Met een multivitamine kun je het vitamineverlies compenseren.

Het zijn natuurlijk allemaal maar lapmiddelen, waarmee je de ellende enigszins kunt opvangen. Verder is het een kwestie van tijd, want het lichaam is niet in staat om meer dan 10 ml alcohol, ongeveer de hoeveelheid in een standaardglas, af te breken per anderhalf uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit nog kan mailen valt het mee met je dronken en misselijk zijn. Lekker slapen gaan en dan is alles weer over. Draaierig wordt je ook al van de vermoeidheid. Enne... beetjes dronken zijn is best grappig en fijn soms, maar kijk uit dat je het niet overdrijft de volgende keer. Slaaplekker! (-;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter aanvulling: alvast paracetamol innemen.
Slaap lekker ;-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom paracetamol? Water is vele malen effectiever en veel minder schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MSSnel....er staat ter aanvulling. Veel water is zeker goed. Maar alvast preventief een paracetamolletje innemen helpt ook. Bron: Eigen ervaring :-)
Water en melk drinken. Dit om hoofdpijn door uitdroging te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol doet rare dingen met je!

zo onttrekt het bijvoorbeeld ook vocht uit je lichaam. bijvoorbeeld bier bestaat natuurlijk deels uit gist!!

dus terwijl je denkt dat je flink wat drinken achterover gooit, is dit in verhouding minder dan wat je eruit urineert. je lichaam droogt dus een beetje uit.

Dit gebeurd ook bij je hersenen. om jezelf dus een beetje op te beuren is het handig dat je, je lichaam weer vult met vocht. dus drink wat water. Neem een broodje ofzo om je een beetje aan te sterken!!

deze kunnen ervoor zorgen dat je, jezelf wat aansterkt waardoor je je minder verrot kan voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je te veel gedronken hebt, voor het slapen gaan een paar glazen water drinken. Een appeltje eten is ook goed tegen misselijkheid en tegen een kater de volgende dag, maar ja, wie heeft daar nou zin in na een avondje doorzakken? Ik in ieder geval nooit, maar het schijnt echt te helpen.

Maar dat water drinken is wel een goeie om te voorkomen dat je je rot gaat voelen. Als je misselijk bent, kunnen een paar glazen water ook helpen om te kotsen. Zet wel even een emmer naast je bed.