Mogen kinderen ook proteïne shakes?

Mogen kinderen ook proteïne shakes
Ik ben 16 jaar en sport heel veel en ik wil ook graag proteine shakes gaan gebruiken alleen ik vroeg me af of het gezond voor een 16 jarige en mag ik als kind ook gewoon zelf proteïne shakes kopen in de winkel of moet dat een wolvassen doen?
Groetjes S.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
58.9K
Ritsuka
8 jaar geleden
Eet gewoon extra kwark voor extra eiwitten
Ritsuka
8 jaar geleden
Kwark, kip, vis, melk etc. veel goedkoper dan eiwitpoeder halen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka In normaal proteïne-rijk eten zitten veel soja proteïnen. In proteïne shakes zitten veel whey eiwitten. Deze proteïne shakes zijn speciaal gemaakt voor na het sporten, vooral zware gewichtsstraining, aangezien whey proteïnen na 1 of 2 uur al volledig opgenomen zijn in het lichaam. Bij soja proteïnen kan het tot wel 8 uur duren voordat de proteïnen volledig zijn opgenomen.
Ritsuka
8 jaar geleden
kwark is voornamelijk caseïne en wei, geen soja.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
volle kwark:
dan heb je er ook vet bij om o.a. hormonen aan te maken en in balans te houden. (en dat geldt ook voor vrouwen)
nielsjuh
8 jaar geleden
AddictedtoTea, je hebt gelijk. Eiwit shake gemixt met water is inderdaad in 2 uur opgenomen en dus beter voor het herstel van de spieren. Buiten dat, eet ik, nadat ik s'avonds heb gesport, ook kwark, zodat mijn lichaam de gehele nacht de benodigde eiwitten binnen krijgt.

Antwoorden (3)

Er is niks mis met het innemen van proteïne shakes op jongere leeftijd, het kan alleen zo zijn dat je al genoeg binnenkrijgt en dat de proteïne gewoon wordt verspild.
zou je kunnen aangeven wat voor sport je doet en eventueel hoelang al ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik doe aan waterpolo hardlopen en ik ga naar de sportschool ik wil eigenlijk alleen proteïne shakes nemen om meer en sneller spieren te krijgen
Ja dat mag zonder volwassenen. Het is niet gevaarlijk, maar het ligt eraan wat je er mee wilt bereiken.
Als je wilt afvallen mag je tijdelijk de dagelijkse hoeveelheid calorien vervangen door shakes enz. Let er wel op dat als je ermee stopt en je normaal weer normaal gaat eten het gewicht er weer net zo hard aankomt.
Bij sporten moet je meer denken aan eiwitten en creatine.
Maar nogmaals waarom wil je dit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Teveel proteïne is slecht voor je nieren, dat kan pijn doen. Door proteïne shakes vergroot je je spiermassa zolang je traint. Het is niet aan te raden om te veel shakes te drinken omdat men tegenwoordig te veel vetten, koolhydraten, en eiwitten binnenkrijgen.

Een broodje kaas is eigenlijk genoeg en dat bespaart je ook nog eens geld.

Je mag trouwens gewoon alles kopen wat betreft supplementen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
als je nieren gezond zijn en je drinkt genoeg water, dan kun je zonder problemen 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht innemen: http://examine.com/faq/can-eating-too-much-protein-be-bad-for-you
Ritsuka
8 jaar geleden
je hoeft geen proteine shake te drinken om spiermassa te vergroten.
Gewoon zwaar en goed trainen en veel eten werkt ook prima, je kunt je eiwitten prima uit voeding halen.