Hoe kan het dat een kratje Pitt bier bij de Jumbo maar €4,94 kost?

Vergeleken met andere merken, die vaak meer dan het dubbele kosten. Maar ook vergeleken met andere goedkope merken is deze veruit de goedkoopste. Hoe is dit mogelijk? Ligt dit aan de accijns of is het productie proces daadwerkelijk anders?

Toegevoegd na 5 uur:
Ter vergelijking: een krat AH Basic pils kost €6,29.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
13.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar de smaak is prima, daar gaat de vraag ook niet over.
redhouse
9 jaar geleden
Smaken verschillen maar het is en blijft goedkope troep vergeleken met b.v Alfa of Hertogjan.
Kwaliteit hop en water en manier van brouwen maakt veel uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over de smaak van het bier wordt niks gevraagd, het gaat me om de prijs.
redhouse
9 jaar geleden
Kwaliteit en smaak bepalen o.a de prijs.,Zo werkt het toch altijd :)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Goed koop is beter in deze Tijd van alle verhogingen

Antwoorden (1)

Het bier wordt zonder twijfel goedkoop geproduceerd, maar dat geldt inderdaad wel voor meer goedkope bieren. Dat hoeft aan de smaak niets af te doen trouwens. Vermoedelijk - ik kan natuurlijk niet achter de schermen kijken bij de Jumbo - is dit een zogenaamde ' trekker' .

De meeste supermarkten hebben wel een paar populaire artikelen die altijd goedkoper zijn dan bij de concurrent, soms zelfs extreem goedkoop. Daarmee creeer je vaste klanten die uitsluitend en alleen voor dat artikel altijd maar weer naar die supermarkt gaan, en daar in de regel meer meenemen dan alleen de trekker - waar eigenlijk zo goed als helemaal geen winst op zit. Natuurlijk zijn ze niet blij met klanten die alleen elke week een paar kratten van dat bier halen en de rest van de boodschappen bij de concurrent doen, maar er zijn maar heel weinig mensen zo zuinig en consequent dat ze voor elk boodschappenlijstje acht supermarkten aflopen. Het loont dus altijd de moeite, al verdien je er geen rooie cent aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Of het bier goedkoop wordt gemaakt heeft er niets mee te maken. Jumbo maakt een prijs afspraak met de leverancier. Daarna bepalen ze de prijs of de actie prijs die zij vragen.
Reddie
9 jaar geleden
Plus. Heeft niets met produktie te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp dat ze wellicht afspraken maken met de leverancier of dergelijke, maar waarom is deze prijs dan zo veel lager dan andere bieren? Het is een significant verschil.
ronron1212
9 jaar geleden
Pitt is gewoon geen top bier en is gemaakt om goedkoop te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sorry misschien lees ik het verkeerd maar deze reactie is geheel tegenstrijdig met de reactie die je net hebt gegeven lijkt mij..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan bedoel ik dus de reactie van dat eerst wordt gezegd dat het alleen te maken heeft met afspraken van leverancier en afnemer, en daarna dat het bier gewoon gemaakt wordt om goedkoop te zijn.... Mmm Verwarrend
ronron1212
9 jaar geleden
Nee elk product heeft zijn eigen prijs en kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het klopt in zoverre dat ze er in theorie ook voor zouden kiezen (als ze dat voor elkaar krijgen) een duurder merkbier zo goedkoop aan te bieden , maar ze zijn wel leper dan dat natuurlijk. Het mag best wat kosten, maar niet de hoofdprijs ;-)
ronron1212
9 jaar geleden
Ja verwarrend kan het zijn als je niet begrijpt dat het maken van bijv bier afhangt van kwaliteit en vraag. Dat daarna er ook nog prijs afspraken worden gemaakt door de grote afnemers en er dan ook nog een aanbieding van wordt gemaakt als klanten lokker.