Is er een benaming voor iemand,die een volwassene elke dag 3 gratis flesje bier laat drinken en na een dik jaar opeens zegt,vanaf nu ga je betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Het beste antwoord

een pusher?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pusher is inderdaad de benaming van iemand die iemand anders aan een verslaving helpt. Plus.

Andere antwoorden (13)

Een mafkees die eindelijk zijn verstand weer krijgt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echtgenote.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke! +
Een gulle gever! Want het wordt inderdaad tijd dat die ander nu eens gaat betalen of biertjes gaat teruggeven!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord.+
Een sadist! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een naaier :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees toch eens eerst blij met het gene wat je krijgt, want als ik iets geef en men acht het maar als normaal zou ik ook stoppen. Mijn punt is hoe vaak heb jij hem getrakteerd in dat dikke jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het gedrag van een dealer. Is hij in dienst bij Heineken ofzo?

Kan ook zijn dat de gulle gever uit het verleden, plotseling failliet is, en er niet voor uit durft te komen.
Hij hoopt dat hij bij jou nog crediet heeft en zijn dagelijke gewoonte kan voortzetten.

Het is een merkwaardig verhaal. Staat het ergens voor? Is het een parabel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een merkwaardig verhaal. Staat het ergens voor? Is het een parabel? Spijker op de kop! Je schijnt de enige te zijn, die er iets anders uithaalt, dat was ook mijn bedoeling!
Rieneke1
13 jaar geleden
nee keesje, het was me meteen duidelijk, je eerste goeie vraagpunt had je van mij te pakken :)
Iemand die zich realiseert waar zijn grenzen liggen.

Het is leuk om wat weg te kunnen geven, maar menigeen zal dit nog geen week laten voortduren, laat staan een jaar. Kennelijk is bij deze persoon de grens aan zijn goedheid bereikt, en maakt hij dat bij deze kenbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een verstandig mens
13 jaar geleden
Jazeker: gulle gever van maar liefst ruim 1095 flesjes bier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan in welke situatie!

-werk
-prive
-horeca
-sport/ontspanning

En wat voor een band je hebt:

-kennis
-klant
-collega
-vriend
-teamlid

In eerste instantie moet je dankbaar zijn voor al je drankjes en even bij jezelf stilstaan of je je dankbaarheid wel duidelijk hebt getoond, daarna wat er is verandert!

Als het om werk/horeca/sport gaat zijn de regels misschien verandert, en kan de "gulle" gever er niks aan doen!

Het kan in alle 4 de situaties ook te maken hebben met economische verandering wederom kan de schenker hier weinig aan doen.

Misschien voelde de verstrekker wel een schuld die nu vereffend is, of wilde die je ergens bij betrekken!

Maar het belangrijkste waarom heb jij het bier nooit eerder vergoed en heb je je dank wel voldoende laten blijken of is jou gedrag verandert?

Ten slotte is het nooit te laat om deze of gene alsnog te bedanken!

Goeie momenten heb je de aankomende maand voldoende:

- thanksgiving (aanstaande donderdag)
- sinterklaas
- kerst

Proost
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dealer! Als de gever in de bierhandel zit.
on de ontvanger verslaafd aan alcohol is....

Zo gaat het met drugs ook, eerst geven ze het gratis, maken je afhankelijk. zodat jij van hun gaat kopen als ze niets meer geven.

Is de gever geen handelaar en de ontvanger geen verslaafde? Dan is de ontvanger een profiteur!
en de gever een goedzak...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accountmanager van een brouwerij.