Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom smaakt Zaanse Hoeve melk anders dan gewone melk van de AH?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
6K
Amadea
9 jaar geleden
Is dat zo? Ik proef geen verschil. Misschien heb je een andere soort gekocht, bijvoorbeeld magere in plaats van halfvolle?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik proef ook een licht verschil. Ik vind die van de Zaanse Hoeve een wat vollere smaak hebben. Ik heb van beide de halfvolle.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Halfvolle melk van Zaans Hoeve is idd wat voller. Neem bijv de halfvolle melk van de Marqt. Die is lekker licht en fris.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat de gewone melk in navolging van Campina en Friesche Vlag een verbeterde houdbaarheid heeft gekregen. Het basisniveau van de microorganismen is verlaagd. Dit wil zeggen dat er meer bacteriën uit de melk worden gehaald, zodat de melk minder snel bederft. Hoe dat proces precies in z'n werk gaat wordt hier uitgelegd: http://vorige.nrc.nl/scholieren/article1598949.ece
Die verbeterde houdbaarheid geldt niet voor Zaanse Hoeve melk. Kennelijk zijn fijnproevers in staat dat verschil te merken.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding